Max_k:
vars var det du var och köpte dina rör böjar?, blir lite cleenare med något sånär färdiga böjar än och börja bocka själv. : p
Går att beställa/köpa hos närmaste bil tbh affär !Vars var det du var och köpte dina rör böjar ?
blir lite cleenare med något sånär färdiga böjar än och börja bocka själv
Bilderna är inte tillgänglig för nån, därför du inte ser dom. Kan ladda upp en så får du sePrövat hur ljudet vart efter rörbytet då ?
du kan inte fixa så man slipper vara medlem för att se bilderna dina ?
Jag måste göra en ny kona, och jag har inte orkat lista ut hur jag ska få den tät och med bra passform. Finns ju att köpa såna från typ rinab ganska billigt. Får se hur man görfan max bara att ta till ip å helsvetsa å slipa så blire fint
Jag köpte en stegmuff på biltema för ca 40kr och kapade ut en bit där röret går från mindre till större. Blev en klockren kona. Bara ett tips på en billig kona.Jag måste göra en ny kona, och jag har inte orkat lista ut hur jag ska få den tät och med bra passform. Finns ju att köpa såna från typ rinab ganska billigt. Får se hur man gör
Okej! =) Kanske packar in mer ull i den senare och köper en färdig kona. Då kanske det går att köra med den, men jag vet inte...Jag köpte en stegmuff på biltema för ca 40kr och kapade ut en bit där röret går från mindre till större. Blev en klockren kona. Bara ett tips på en billig kona.
Jag skulle absolut inte använda "vilken" bil ljuddämpare som helst somEn gång på istiden hade jag en Yamaha GP-440 som ljuddämparen vibrerat sönder !
Vad gör man jo svetsar den i kompisens garage lägger den utanför dörren för att svalna går in och dricker kaffe då kommer sopbilen tömmer soptunnan och åker.
Vi dricker ur och ska gå ut & montera nysvetsade burken, som inte längre finns !
Jo ihjälklämd i sopbilen !
Vad gör jag nu ?
Jo hittade en ljuddämpare till en Renault som med lite svetsning gick dit.. Provstart lät som ingenting, provkör toppfart 40km.... expanderkammare och ljudämpare i samma kropp !
Vad gör jag jo ringer sopkörarna och kräver en ny ljuddämpare 2450 kr !! Detta va ca -83 Vad tror Ni, betalade de en ny ? Ja.
Den nya höll 2 veckor innan den vibrerade sönder..
Svetsning igen !
Så summa summarum...,
som slutburk går det att använda billjudämpare men inte som expansionskammare !
Jag vet lite mer idag, tackar för mig Ove