Drivaxel lager - SRX

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Har lite strul, ska byta matta men får inte bort drivaxel lagret på variator sidan. Har försökt med de jag vet, värma, våld å lite mer våld. Nån annan som har något tips??
Kan ju tillägga att de är på en Srx.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Sv: Drivaxel lager

Ne de har jag inte provat. Men tror du inte att de blir trångt att böka med en sån där, knappt så man får dit verktyg när man skulle lös med "locket" till hastighetsvaiern? Men ska prova med de, kanske går ändå.

//Jim

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo

öö man får väl bort drivaxeln endå du behöver ju inte ta bort lagret eller???

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna

Nog måste man väl de? hur ska de annars gå då axeln sticker ut säkert 10 cm på kedjehus sidan å kanske 2 cm högst på variator sidan. Alltså så måste ju variator sidan ut först men de går inte när lagret är kvar på axeln. För vad jag har provat så tar drivhjulen i bandtunneln på insidan så axeln kommer inte ut mer än vad den gör på bilden.

//Jim

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe

Hej! Om du kollar på Yamahas sprängskisser, så är det en excenter låsring som håller lagret...

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna

nja bökigt å bökigt ja tycker det ser ut å finnas gott om plats på bilden bara att du använder en liten avdragare.

peggen

Välkänd medlem
21 aug 2006
212
0
16

haha, jo självklart så måste man lossa på skruven annars går de nalta tongt å få ut lagret :D

kan även hända den bäste! hihi

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna

haha, jo självklart så måste man lossa på skruven annars går de nalta tongt å få ut lagret :D

kan även hända den bäste! hihi
Är inte bara en skruv, de är 2 sexkantsskruvar som håller fast låsringen. Men dom skruvarna ser man inte då man bara får ut axeln så där mycket soom på bilden, å jag visste inte att de var så. Men om man snurrar på axeln 180 grader så ser man en skymt av dom å sen går typ nyckeln ner precis i springan där så kan man skruva lös dom.

Lite parantes bara:)

//Jim