Ockelbo Turist...

Bennet

Välkänd medlem
6 jan 2005
336
0
16
Lycksele/Umeå
www.rave643.tk
Håller på att renovera en Ockelbo Turist men har problem med att få tag på en matta till den.
Finns nya för ca3000:- att köpa men det känns lite för dyrt för tillfället för den så börjar på att fundera på att laga mattan som följde med vi köpet.
Så undrar om någon som vet om vart man kan lämna in mattan för lagning i västerbotten eller kanske vet av vart man kan hitta åt en bättre beg?
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
Sv: Laga mattan

3000 kr är billigt för matta, dom kostar väldigt mycket. tror ej att de är nån större mening heller att laga mattan. har den torkat sönder eller har den gått av ? finns säkert att få tag på en begagnad matta på nån skoter skrot?=)
 

Bennet

Välkänd medlem
6 jan 2005
336
0
16
Lycksele/Umeå
www.rave643.tk
Sv: Laga mattan

3000 kanske inte är så dyrt, men för tillfället är det lite för mycket.
Mattan har gått av på ett ställe och den tidigare ägaren har försökt laga den men det blev inte så bra.
Har ringt runt till alla skoterskrotar som jag vet om men ingen av dom hade något.
 
Last edited:

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Sv: Laga mattan

3000 är mkt för en matta som ska sitta på en skoter som inte ens är värd så mkt i princip. har dock en matta åt dig. skicka pm om intresse finns.
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Sv: Laga mattan

kan gå och laga med balatarem och poppnita, vet några i min klass laga en matta som hade/höll på gå av. funkade tydligen klockrent, sen har jag inte hör nå mera.
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Sv: Laga mattan

kan gå och laga med balatarem och poppnita, vet några i min klass laga en matta som hade/höll på gå av. funkade tydligen klockrent, sen har jag inte hör nå mera.
jo de går. dock skulle jag använda bultar ist för nitar.