Just nu = Ingen is typ.Var och körde några mil idag det är mycket vatten på sjöarna. Hur ser det ut med vatten på sjöarna runt vännes och byske trakten som har mycket snö??
Dock såfort man kommer en liten bit inåtlandet och mot höjderna blir det lätt 7-80, uppåt 1 m på vissa ställen, te.x. viksjö, skinnen, rigåsen osv5-6cm max
Små tjärnarna är helt torra med hyfsat tjock is, men på sjöarna är det vatten. Älven lades sig för bara en vecka sedan och efter det kom en jäkla massa snö så den vågar man sig inte ut på.Var och körde några mil idag det är mycket vatten på sjöarna. Hur ser det ut med vatten på sjöarna runt vännäs och byske trakten som har mycket snö??
Gå ut å mät då. Hemma på gården är det hur mycket som helst men när jag åkte ut mot mina hemtrakter 2 mil utanför stan var det inte lika myket.Hmm..nja jag vill nog påstå att det är mer än så i Boden nu..:nod:
Vi har varit där å åkt idag från kölsjön till stöde å fram till stöde va de riktigt bra med snö faktiskt...uppskattningsvis 70 cmI Hassela-trakten såg det ut att vara fint med snö, åkte ifrån Gävle till Östersund i morse och tog "genvägen" över Hassela.
Låg mer vitt där än i Ö-sund.
Stämmer nog bra, däremot har ju marken inte frusit överhuvudtaget... Körde dike idag, slutade med 4 man och en traktor för att få lös skiten från geggan... Tog över 2 timmar. Övervägde att gräva över den och promenera hem vid nåt tillfälle. Hade dessutom spaden hemma, så jag fick gå till en gård i närheten och låna en skitdålig rostig jävla jordspade som slasket garanterat satt fast på.74cm på gården i Luleå.
Inte mycket, max 10 på sina ställen.Hur ser det ut i Sundsvall nu då?