Skapliga rykten. De som bor där mäter till 53cm, nån Ica handlare påstår över 70cm. Kollar man nederbörd sista 24h ( 09:00 idag) har det endast kommit 20mm vilket är ca 20cm snö.73cm enligt Ica handlaren i Vilhelmina!
Pratar du Vilhelmina eller ytterissjö?
Bojtiken ovanför Kittelfjäll har fått 73 cm snö igår. Allt enligt boende där uppe!Skapliga rykten. De som bor där mäter till 53cm, nån Ica handlare påstår över 70cm. Kollar man nederbörd sista 24h ( 09:00 idag) har det endast kommit 20mm vilket är ca 20cm snö.
Kollar man radarbilder så är det ett smalt stråk som fått kraftig nederbörd. Kan säker finnas nån plätt som fått över 50cm.
Microklimat är kul.
Hittar jag en bil med drag att låna är jag på att fara dit. Men vet inte var det är och har igen att åka dit med. När ska du dit Sam?(om du ska), och kan man isf hänga på och köra med er om jag hittar bil?
Var utanför Gördalen är bilden tagen?6km från Gördalen, taget igår...
Ej körbart mer än på vägar/myrar..
Nästan så man blir sugen.. Inte så långt juAvverkat runt 3mil idag, va 2dm snö med skare, bra bett för att vara så lite snö!
Vars? Bortanför Koler.
Intressant. Var det någon skillnad mellan Lövåsen (som ligger högst) och typ nere vid stora vägen? Tänker på snödjup. Var ni upp på fjället å kollade?Var utanför Gördalen är bilden tagen?
Vi var i Björnliden/Lövåsen i Grövelsjöfjällen förra helgen och kikade lite, såg liknande ut där
Nu är det snöstorm ! Dock säger meterologerna att det ska övergå i regn men jag tvivlar.Nästan så man blir sugen.. Inte så långt ju
Men vädret skulle väl skita sig imorgon.. :/