jadu Knacket. Om jag ändå visste:noworry: I så fall hade man väl lastat vid det här laget typ, skotersuget är alldeles för storthwell:
Tycker jag inte alls, förstår inlandsborna som vill ha sina lokala ställen ifred istället för att locka dit oss kustraggare, skulle inte heller skylta..Vilket larv med hemliga ställen. Är ju bara att slå upp snödjupskartan på smhi så får man en tydlig bild av var snön ligger. Sedan finns det självklart lokala variationer då mätstationerna ofta ligger i dalgångar varför man kan förvänta sig lite mer på höjd nära trädgränsen. Mätstationer finns heller inte i varje dalgång men har man lite lokalkännedom så vet man var microklimat zonerna finns. Sen kan det vara bra att tänka på att snön framförallt i början på säsongen ofta ligger i skydd mot milda sydvästvindar som kan spöka i östsluttningar.
Hur svårt kan det vara?
Sist jag kollade var inlandsborna rätt så beroende av oss kustraggare - för utan en stackars bensinpump väst om Boliden (4 mil från kusten alltså) och ett enda jobb (turistnäringen) så blir det fan tufft för dom att njuta av snön på snöskoter - jag menar - banken säger upp lånen på huset, kärringen drar iväg med en kustraggare och högfjällshotellet varslar om uppsägning.... blir fan knepigt njuta av snön då - på a-kassa och utan el.Tycker jag inte alls, förstår inlandsborna som vill ha sina lokala ställen ifred istället för att locka dit oss kustraggare, skulle inte heller skylta..
SMHI's snödjupskarta kan jag torka mig i röven med, just av den enkla anledningen att det ligger upp mot 50cm mer än vad dom visar. Bilder från sociala medier bevisar detta.
Du menar det är mackägarna som sitter och spelar Facebook och "lockar hit" lössnöåkarna?Sist jag kollade var inlandsborna rätt så beroende av oss kustraggare - för utan en stackars bensinpump väst om Boliden (4 mil från kusten alltså) och ett enda jobb (turistnäringen) så blir det fan tufft för dom att njuta av snön på snöskoter - jag menar - banken säger upp lånen på huset, kärringen drar iväg med en kustraggare och högfjällshotellet varslar om uppsägning.... blir fan knepigt njuta av snön då - på a-kassa och utan el.
Men det är klart. Skidor är både billigt och rofyllt
Bär isen på älven, eller måste man hålla halvgas när man kör över?
Börjar finnas bra med snö nu runt omkring pajala
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bär isen på älven, eller måste man hålla halvgas när man kör över?