Skoterkläder? Tips?!

Simon0

Välkänd medlem
14 okt 2007
154
0
6
Östersund
Vet dom är snygga, men efter en tvätt så försvinner mönstret!
Dom blir extremt lätt blöta!
Dom är kalla!
+ att dom tål inte värme över många grader för att det ska bli stora bränn märken så slednecks byxor är inget för dom som kör cross på vintern.
:eek: Jahopp... Haha, får se om dom håller då
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Jag gillar Reima. Finnarna gör både bra skotrar och skoterkläder :D
Som Jimmy ovan har jag ett tjockare fodrat ställ för "touring" och midvinterköld samt ett lättare cross-ställ för de härliga vårdagarna (syns på min profilbild). Tipset ovan om några år gamla modeller är bra (Scott & Halvarssons på Stenmarks Maskin). Ofta sänks priserna rejält på tidigare svindyra GoreTex odyl när dom får några år på nacken. Köpte ett tjockare GoreTex Reima-ställ nu på skoterns dag som kostat över 6000 kr men jag gav nu 2500 kr (nytt men några årsmodeller gammalt) :cool: ITAB som du nämner ovan gör välsydda kläder men andasmembranet är inte bra, vattentätt visst, men andas inte mycket, du blir blöt från insidan :mad:

/Matti
 

Androl_Martin

Medlem
4 nov 2007
8
0
1
Jag gillar Reima. Finnarna gör både bra skotrar och skoterkläder :D
Som Jimmy ovan har jag ett tjockare fodrat ställ för "touring" och midvinterköld samt ett lättare cross-ställ för de härliga vårdagarna (syns på min profilbild). Tipset ovan om några år gamla modeller är bra (Scott & Halvarssons på Stenmarks Maskin). Ofta sänks priserna rejält på tidigare svindyra GoreTex odyl när dom får några år på nacken. Köpte ett tjockare GoreTex Reima-ställ nu på skoterns dag som kostat över 6000 kr men jag gav nu 2500 kr (nytt men några årsmodeller gammalt) :cool: ITAB som du nämner ovan gör välsydda kläder men andasmembranet är inte bra, vattentätt visst, men andas inte mycket, du blir blöt från insidan :mad:

/Matti

Tackar för tipset. Hade inte tänkt på att man faktiskt kan bli blöt från insidan också. Ska tänka igenom mitt beslut nu. Testade för övrigt TOBE idag...måste tyvär säga att jag inte är allt för imponerad.
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Volcom, Four seasons, burton, rip curl, Forum, Analog, Nikita, Billabong, Special Blend, Sessions, Nitro, 686, WESC, O'Neil, Westbeach, Oakely

Märken värda att kolla in.
 

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
Glider in och tillägger att man själv har ett par fodrade Fox handskar för aktivt och varmt åkande, Shift brallor som man kan zippa bort hälften av benen på så det blir snabbt ett par shorts och två olikfärgade Everest jackor och ett par Burton snowboardboots som håller värmen perfekt ;)
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
kört med tobe kläderna i 2 vintrar nu och kan säga att jag aldrig frysit i dom, riktigt varm och sköna för att vara "skal" kläder. Gillar när de är lösa=läs loose fit typ som pösiga snowboardkläder.
Tobe kommer jag att handla i framtiden också, visst kostar mycket men gör väl burton och andra snowboard kläder också?

Bara mina 2cent