de låter vettigt...60hk orginal enligt skoterbanken så kanske 65-70hk med enkla medel som trimpipa, bestyckning osv
jo de e en everest 464 som e ombyggd å ja e nöjd med motorn men hadde varit roligt med lite mer å åkå med...Är det en everest du har?
ja har bytt ut boggin till en polaris xtra10 ,bytt drivhjul,vikta om variatorn,lätta å förstärkt chassi stoppa hydralisk broms med merär vätskekyld 464 verkligen på 60häst..
Åter till topic.
Det vanliga finns väl att göra,
Dubbelförgasare (om du nu har singel),
Trimpipor,
Andra reeds,
Porta,
Plana toppen,
Borra upp cylindrarna,
Byta kolvar samt ringar,
V-kitt,
Dreva ner (upp) beroende på vad du vill med maskinen (snabb eller rapp)
Byta lager i boggien, drivaxeln, sek. axeln osv.
Byta drivhjul,
Göra om luftburken,
Rengöra variatorerna.
Listan går att göra hur lång som helst!
//Rasmus
Kul..jo de e en everest 464 som e ombyggd å ja e nöjd med motorn men hadde varit roligt med lite mer å åkå med...
ja har haft edge 800 -01 å artic zr600 -96, ext 580 (moutin)-93.. men ingen har hållt för mej...(trots förstärkningar) antingen så har boggin blivit krokig elle chassit... så då köpte ja everesten i fjol lätt krockskadad å de e den enda som har hållt för min körning...
jo kan fixa bilder på den i veckan...Kul..
Har du någon bild? Jag har försökt få tag i en everest länge nu utan resultat...
Everest var min första skoter...
Pris spelar ingen roll men jag vill ha en fin Everest 464/lc electricjo kan fixa bilder på den i veckan...
de finns några på blocket men dom e lite halv dyra...
hur??? funderar på bygga en egen platta till insuget så man får dit dubbla gasare...Har du slidmatning så kan man få ut en del effekt där oxå.
Pris spelar ingen roll men jag vill ha en fin Everest 464/lc electric
de låter väldigt interssant de...Jag hade dubbla förgasare och trimpipa på min, trimpipan kanske jag har kvar någonstanns... Ska leta när jag kommer upp..