Frågor om Polaris

Macarus

Medlem
25 nov 2007
12
0
1
Lycksele
Tjenare allesammans!
Är ny medlem här och har några frågor!
Jag går i skoterköpartankar med min far, och vi har bestämt oss för en lång maskin, typ summit eller rmk. Jag är väldigt inne på en rmk 700 mellan -02 till -03, men min "kära" far har fått för sig att Polaris inte är bra, och jag vill försöka övertyga honom.
Kan jag få några bra svar på vad som är bra respektive dåligt med Polaris, och vad som skiljer Polaris och dom andra märkena åt?
Försök att låta bli att skriva typ: "Polaris är bäst". För det säger mig egentligen ingenting :)
Tacksam för många informationsrika svar!
Mvh Marcus, Lycksele

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
De kan nog bli ett svårt val, eftersom bägge märkerna är av min åsikt bra. Jag skulle nog satsa på ski-doo :)

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
Asså ja vet som inte, men ski-doos summit sdi modell går väldigt billigt. Jag vet en som hade en rmk 800 som drog soppa som ett as :D

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Polaris rmk 700 med ves är mycket bra maskiner. Håller väldigt bra och drar lite soppa. men om du kollar på ett moutain-chassie så är det vekare än ett ledsmiskarchassi för att spara vikt. Kolla därför vad du än köper att det inte är matta sprickor och lösa nitar på den du köper. Har ingen erfarenhet Skidoo, förutom deras nya maskiner som är grymma, men sjukt dyra.

Macarus

Medlem
25 nov 2007
12
0
1
Lycksele
Asså ja vet som inte, men ski-doos summit sdi modell går väldigt billigt. Jag vet en som hade en rmk 800 som drog soppa som ett as :D
Mjo, men deras sdi-modeller är väl relativt nya och kostar väl lite mer än min ekonomi? :( Jag har väl nånstans mellan 40-45k att röra mig med! Kanske lite mer om jag skulle hitta en pärla!