Tror inte dom märker ngn skillnad fastän den är upphissad eller om dom kör den, går fortfarande lika dåligt.. Spelar verkligen ingen roll.Hissa upp skotern bak och stå och gasa i luften så ser ni om det är någon konstighet med variatorerna, dom ska växla jämt utan hack eller dyligt. Lycka till!
Okej får väl ta en titt då. Kan dock bero på att jag körde som en idiot när jag satte på den nya remmen, bör ju köras in först. Dum jagKan vara värt att kolla upp linjeringen då, hör för mig att bla jula har något verktyg för detta tror dom tog 299 eller likn för det
Om jag förstod dig rätt så är remmen blank på sidorna och brukar inte det bli så när remmen slirar rätt mycket..det blir så mycket friktion att remmens yta smälter lite så den blir blankare. Är du helt 100 på att det är rätt längd på remmen? Det kanske är en för styv den nya remmen, eller så är det linjeringen som är felaktig. Fast å andra sidan när min linjering var tokig på polarisen jag hade så slets eller fransades remmen upp på sidorna.Hmm, den va helt blank på sidorna på spåren, typ som att man har filat ner spåren på sidorna. Fan, svårt att förklara..men du kanske fattar.
Jo, när jag skulle ta av remmen så var variatorn skitvarm så det har nog slirat på ganska duktigt, när jag la snö på variatorn så va det som att lägga snö på pipan, är det normalt ? Och nog tror jag att remmen är rätt längd..körde med den hela den här vintern nästan, det var när jag hade passagerare bakom som den började krångla. Det var dålig kylning om det har nån betydelse, templampan lyste, är inte så inne i detta.Om jag förstod dig rätt så är remmen blank på sidorna och brukar inte det bli så när remmen slirar rätt mycket..det blir så mycket friktion att remmens yta smälter lite så den blir blankare. Är du helt 100 på att det är rätt längd på remmen? Det kanske är en för styv den nya remmen, eller så är det linjeringen som är felaktig. Fast å andra sidan när min linjering var tokig på polarisen jag hade så slets eller fransades remmen upp på sidorna.