Hej, köpte en Yamaha Venture Multi Purpose 2009:a för några veckor sedan. Har kört ca 40 mil.
Satte på en packbox och backspeglar. Har beställt handvärme bak, isdrivare samt fotstöd (som på lite modellen) och en hasplåt.
Jämför man med en GT på 120 hästar så är det stor skillnad så klart, upplever GTn som mycket mjukare, men man betalar en del slantar till. Jag fick bogsera en kompis nån mil och den är grymt bra på jämn lågfart. Det är lätt att hålla jämn puls.
Det som jag har lite frågetecken kring är att den känns rank. Min polare har en warrior och det är milsvid skillnad på stabiliteten. Tyngdpunkten är ju pågrund av sittställningen lite hög och det är ett måste att kompensera med kroppen när man kör över 45. Den känns "stiff" och jag har funderat på att släppa av fjädring fram men då får jag samtidigt en lite sladdrigare vid högre fart.
Vi körde på snötäckt sjö och då va det tydligt att det skulle va gött med mer tryck i motorn. Den gjorde max 82 km i djupsnön. Annars gör den runt 125 km.
Det är lätt att stå och köra och den tar sig fram överallt där andra skotrar också tar sig fram, har man bara koll på att kompensationskravet med kroppen så går det fint. Jag hänger med lika bra i skogen som de andra med 120-150 hästar under huven.
På öppen mark så tycker inte jag den är speciellt skön i över 90, den är såpass hård och hög att jag tappar känslan. Sen är jag som person mån om att komma hem helskinnad till ungarna.
Så hade jag de extra slantarna skulle jag direkt gå på en 120 hästars venture. Men för det fin fina priset jag gav för en ny (under 90 papp) så är jag kanonnöjd.