onödig "modding"

Ylex

Välkänd medlem
7 jan 2006
106
0
6
Pajala
Eller så känns det i själen när en liten parvel på nyss fyllda 16 kommer med en totalmoddad Ockelbo 6000 förbiåkande vars styrhöjare är dyrare än hans skrothög till skoter :)
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Jag har ju min "polarisjacka" på mig när jag åker i min "moddade" volvo åxå... hmmm måste jag byta till en volvojacka då??? eller räcker det att ta av sig den, så man ser ut som en vanlig svensson... bilen är som min skoter utrustad med en annan motor "moddad" alltså cheva 350 v8 i 245an å arctic 700 i gammel indyn, å de är nog bara gjort för att det är "FRÄÄÄNT" så de så :rock: Hällsningar från en 42 årig gubbe...
Det ÄR fränt, men du måste ha volvojacka när du kör bilen :beer::rolleyes: *haha*
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
debaser verkar enbart svartsjuk för att han själv har tummen mitt i handen, köp nu en viking och var glad..
 

debaser

Aktiv medlem
20 okt 2005
68
0
6
Jag har ju min "polarisjacka" på mig när jag åker i min "moddade" volvo åxå... hmmm måste jag byta till en volvojacka då??? eller räcker det att ta av sig den, så man ser ut som en vanlig svensson... bilen är som min skoter utrustad med en annan motor "moddad" alltså cheva 350 v8 i 245an å arctic 700 i gammel indyn, å de är nog bara gjort för att det är "FRÄÄÄNT" så de så :rock: Hällsningar från en 42 årig gubbe...
Right on!
Sleepers är ju det bästa!
Jackan är ju en annan sak. ha på din polaris stass i bilen du, men tycker nästan tvärtom, polarisjacka=svensson.

debaser verkar enbart svartsjuk för att han själv har tummen mitt i handen, köp nu en viking och var glad..
Är mekaniker. vad är du parvel?




 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
de helt till var å en vad dom gör med sin skoter å tur e väl de för annars så hadde alla haft samma skoter å dom sett identiska ut... de skönare sitt ställning med en högre dyna då man leker iställe som dom flesta gör... hur rolit e de ligga i dike med en helt org??? man blir svin slut i benen då man sitter så lågt å samma med ryggen... ja säger bara låt var å en bestämma vad dom vill göra med sin egen skoter å tycker man inte om de så håll de för dej själv elle säg de på ett snällt sätt iställe för att förnedra dom!!!
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
och alla dessa sythöjjare.:eek:
antar att du har en polaris jacka som du har på när du dundrar runt med din indy.(som nästan alla revungar har)

visst, oftast när man monterat styrhöjjare är det för att få bättre kontroll och komfort. men hur ofta är det inte att folk monterar det för att få tuffa till sin image.:boring:
Jag har ingen polaris jacka när jag dundrar runt med min indy:p och styrhöjjaren vill jag montera för att få bättre ståställning.
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Håller helt klart med dig men säg det till han som startade det. Han var ju helt emot att modda gamla skotrar typ:p
 

S-Granberg

Aktiv medlem
10 dec 2007
88
0
6
Överkalix
Precis är själv 1,93 lång, hade en v max 500 xt me original höjd på styret... O kan bara sejja det de var jobbigt, böjd i 90 grader när man stod, kan hålla me om att de kan verka meningslöst om man sätter på värsta höjjarn o har den som korvskoter, men som sagt man gör som man själv vill, å då ska inte andra bry sej...

Satte föresten en styrhöjjare på min ktm 525a är de snorvalpe tag eller?...
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Det är roligt med moddade skotrar än i vilken prisklass dom ligger i, det är ett bra sätt för ungdomar att lära sig skruva lite också!

Jag har monterat en Summitdyna på min Firecat, blev mycket bättre än original! :p
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag satte styrhöjjare på min skoter för att få en bättre stående ställning, hade ont i ryggen en månad efter 10 mil med orginalstyret pga jag lutade mig för mkt.. och bytt dyna är det för den gamla var sänkt och genomsur, höjjd boggie för bättre snöframkommlighet, FY VAD ONÖDIGT!

btw skotern är en antik POALRIS INDY STORM från 1995!!! ANTIKT!!!!


INDY!!!

ANTIKT!!!

 

i HATE phazer

Välkänd medlem
om man byter dynan som dom gjort på bilden är det som sagt förmodligen för att orginal dynan gått söndet eller helt slut, och då ska man få tag i en orginal dyna till en sån gammal skoter kan nog vara svårt i bra skick..


Sen det där med styrhöjare visst det finns säker dom som gör det bara för syns skull, men majoriteten gör det nog för den bättre körställningen. sen har då jag inte sett just nån skoter före 90 med nån styrhöjare som kostar 1000 spänn och är det nån som har det då har han nog haft styrhöjjaren liggandes(tror jag), jag har deremot ett många med hemmagjord styrhöjare som inte kanske altid är en fröjd för ögat å absolut inte för deras image, utan 100% bara för körställningen... alla som kört en äldre skoter vet att styret sitter lågt och att det inte är så skönt alls att stå... själv känner jag då ingen som höjjt styret för sin "image" och ingen som blivit missnöjjd med det!
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: onödig "modding"

Vi kanske skulle döpa om forumet till "nödig" modding;) jag har en fråga ångående styrhöjjare. Jag ska sätta en styrhöjjare på min Indy 500, är 4tum en bra höjd om man både ska sitta och stå upp?

det beror ju på hur lång du är, vad du tycker är skönt osv, men ska du både sitta och stå upp så är 4tum bra höjd, tänk på att om du ska ha ett bockat styre till. t.ex. fatbar, så blir det ju ungefär 5,5" eller hur man skriver det =)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
skoterns dyna var åt helvete å körställningen alldeless för låg, jag satte först på en 4" men det blev för högt för mig tyckte jag, är 173cm över jorden, så nu sitter det en 2" med ett fatbar så det blir väl 3-4" tum allt som allt
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Haha men oavsett om folk vill modda hit och kan modda dit så var det där 3 st riktigt fula skotrar ... Uttrycket "sminka en gris" känns passande. :)
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
han som startade denna tråd verkar ha MENS.

jag tycker de är kul med äldre maskiner :)

alla har inte pengar och kan hålla på med nyare skotrar, då blir de de äldre maskinerna som får sig en make-up ;)
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Jag har alu. fälgar på bilen! Min fru nyttjar läppstift och diverse andra färgprodukter i ansiktet.Listan på onödiga saker kan göras hur lång som helst. Jag som kommer från Uppsala kan känna att min skoter inte är nödvändig!