Startproblem rxl

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Idag när jag skulle dra igång min rxl -92 så gick den inte igång. Och det är ju inte bra.

Det roliga är att för tre dagar sen så gjorde den exakt samma sak...och i förrgår också för den delen.
Men hör och häpna:eek: igår så gick den igång på första draget... men som sagt inte idag.
Det känns som att första draget varje dag så är den närmast att gå igång, sedan så är den inte ens nära att gå igång.
Sedan när jag kollar tändstiften så är dom helt blöta.
Vad kan vara problemet:hmmmm:, börjar bli galen när det är jullov och inte skotern går igång.


Tacksam för svar /Calle
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Det är laddat:eek:

Varje gång jag drar så ger den bränsle men den tänder liksom inte.
Kanske den ger för myckket soppa eller nåt?:hmmmm:
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
låter som att den slår igen stiften, ta upp stiften och dra 10-20 gånger utan att tändningen är på. Låt sedan den stå utan tändstift i 20-30min. Torka ren stiften och pröva sedan utan att gasa eller chocka. Startar den inte då, ta ett kompprov.
Hade en Xcr 600 -96 som jag fick göra likadant på.... felet var då att bränsle pumpen hängde löst. När jag skruvade fast pumpen så var det aldrig något problem längre att starta den, konstigt.
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Nej, ingen lampa lyser.
Idag fick jag igång den men hann inte testa hur den gick.
Jag ska prova få igång den imorgon och se hur den går.:beer:
 

deji

Välkänd medlem
ibland kan det vara för att skotern står lite framåtlutad så att det rinner in bensin i cylindrarna och då blir den sur! prova med att ställa den så att framändan står högre än vad baken gör, då ser du ju om det är det som är problemet!
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
ibland kan det vara för att skotern står lite framåtlutad så att det rinner in bensin i cylindrarna och då blir den sur! prova med att ställa den så att framändan står högre än vad baken gör, då ser du ju om det är det som är problemet!
med efi så är det ingen fara hur skotern lutar då skotern är avslagen så är spridaren stängd=ingen bensin som rinner in i cylindrarna,i fall det skulle vara nån trasig spridare skulle det nog blinka en kod på EFI boxen,kontrollera kontakterna under huven då det kan vara glapp eller så har det kanske oxiderat nånstans kanske.
sen när du startar den så där ibland så kan det ju vara så att det blir en massa bränsle i vevhuset om du inte "bränner ur" lite innan du slår av den igen.
 
Last edited:

deji

Välkänd medlem
med efi så är det ingen fara hur skotern lutar då skotern är avslagen så är spridaren stängd=ingen bensin som rinner in i cylindrarna,i fall det skulle vara nån trasig spridare skulle det nog blinka en kod på EFI boxen,kontrollera kontakterna under huven då det kan vara glapp eller så har det kanske oxiderat nånstans kanske.
sen när du startar den så där ibland så kan det ju vara så att det blir en massa bränsle i vevhuset om du inte "bränner ur" lite innan du slår av den igen.
ja just det, tänkte inte på det!:hmmmm2:
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
kolla om det är gnista först och främst, är det gnista så kasnke det är efin, men troligtvis batteriet
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Har kommit på ett sätt att starta den om den surat ner sig, man rycker några ggr utan tändning och vrider sedan på nyckeln så startar den:)