Lynx 440 Eller Enduro 600

sigge_signal

Medlem
29 dec 2007
22
0
1
Örnsköldsvik
Hejsan är på jackt efter ny maskin och har varit och provat en Lynx 440 racing 01a och en Lynx Enduro 600 00a är själv mycket nöjd med båda maskinerna efter provkörningarna men har ingen aning vilken som jag är mäst sugen på:hmmmm2: kan nån hjälpa mig med för och nackdelar och vad jag ska tänka på!!! och om nån vet nåt ungefär pris på försäkringarna skulle det underlätta!!!

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
ja storleken på motorn skiljer ju...effekten lika så...inte en aning om hur mycket dock. Vad gäller försäkring så är det bästa att ringa försäkringsbolagen...dom har ju lite olika regler beroende på vem som ska försäkra och vilket humör dom är på

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Hejsan är på jackt efter ny maskin och har varit och provat en Lynx 440 racing 01a och en Lynx Enduro 600 00a är själv mycket nöjd med båda maskinerna efter provkörningarna men har ingen aning vilken som jag är mäst sugen på:hmmmm2: kan nån hjälpa mig med för och nackdelar och vad jag ska tänka på!!! och om nån vet nåt ungefär pris på försäkringarna skulle det underlätta!!!

om du tycker om att skruva så ta 440:in den går hårt... men jag skulle tagit 600:an myckt driftsäkrare.. och så går den hårt den med..

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Beror alldelens på hur du tänkt använda skotern, ska du plåga led eller leka?

Sen så har ju 440'in nyare chassie (EVO), vilket är en fördel. Enduro 600 -00 har ju de äldre G-type chassiet.