zr 600 dör vid gaspådrag

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
Hejsan har en zr 600 -02 problemet är att den dör om man gasar fullt när man ligger under 5000 varv är precis som den inte får nå bränsle, men om man pumpar på gasen och kommer upp till runt 5000varv går det hur bra som helst å gasa fullt, felet uppstod när den stått ute en natt när de började regnade, Så tänkte höra om nån har nå aning va de kan vara innan man börjar felsöka. Fundera om de har kommit in fukt nånstans eller nå sånt!

Tack på förhand
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
ett vanligt fel är statorn . kolla det . för mer hjälp så finns det en kille här på forumet som är skit bra på de där . han heter attest tro ja
 

pr0m0

Välkänd medlem
10 dec 2007
114
0
6
Hedemora
Tvekar på att det är statorn då han får "igång" den med hjälp av pumpgas. Låter som den får för lite soppa, typ tjuvluftar lr nåt /Johan
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
joo kan ju eventuellt har frusit nånstans då den stått ute då de regnat prova ta in den i ett varmgarage under en natt så ska de nog vara fixat.
 

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
tack för snabba svar. Japp ska prova ta in den i värmen å se om de blir bättre.
 

Behind_u

Medlem
2 jan 2008
16
0
1
Nora
jag har en zr 600 00:a den gjorde så, men det visade sig att plastbussningarna över och under tumgasen var dåliga så den "dog" nu har den gjort likadant igen så jah ska köpa nya igen.. :) 20:- bara ett förslag..
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
¨
Inte camata du menar? Han är väldigt kunnig på A-C! Ot ja vet!
Smickrande... :)
F7 är min grej, dock.
Övriga AC har jag god vetskap om, men Firecat är min passion - numera i något racigare format i form SnoPro-racern.

Meckade aldrig riktigt i min ZR, men jag skulle också titta på statorn.
Kontakta närmsta ÅF för mätvärden och mät upp den. Du märker fort om den är kass, kan tom hända att någon av spolarna ger ett mostånd till infinity och då är det bara reparera!
 

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
tack för alla svar. var ute idag å när man precis börjar åka går den som den ska men efter ett tag blir den likadan. märkte också att den lättare dör om man ska "burka" speciellt när man lägger ner den åt höger.
 
Last edited:

Micke38

Medlem
14 mar 2007
18
0
1
hann inte svara på ditt inlägg förrän du hade löst problemet ....... har själv haft samma problem
 

wrenman

Aktiv medlem
5 dec 2006
52
0
1
Umeå
Japp började kika lite å de visade sej att wirerna till avpn hade hoppat av från motorn + att avgasportarna var helt igen smetade.
vad menaru med virerna till avpn hade hoppat av från motorn ? undrar detta jag har typ samma problem med min zr efi
 

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
vad menaru med virerna till avpn hade hoppat av från motorn ? undrar detta jag har typ samma problem med min zr efi

om du följer virerna från avpn så ser du att dom sitter på en liten typ elmotor som styr dom.
 

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
hakar på denna tråd.

Grabben har en ZR 700 -94. Och den har exakt samma symptom.
Alltså att den ibland inte vill varva mer än 5000 varv och om man pumpar med gasen, så kommer den för fullt igen.
Kan detta vara samma bekymmer som är nämnd tidigare i denna tråd?
Ska kanske nämans att jag ej har efi, utan vanlig förgasare.

Mvh // R
 
Last edited: