storm som varvtalet sjunker efter 400 m på full gas

hocke

Medlem
26 okt 2006
24
0
1
härnösand
Jag har storm 800 -95 helt orginal Nu till problemet om jag kommer ut på en sjö trycker fullt då varvar den ca 8000 sen efter 3-400 meter så börjar vartalet att sjunka fast jag håller fullt ner till ca 7000 och stanar jag och startar om så är den klen och varvar bara 7000 och rätt som det är så blir han riktig igen har provat olika bestyckningar mm nu vet jag inte vad man ska hitta på tacksam för hjälp
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Hm, låter väldigt skumt du...har aldrig märkt några sådana tendenser på min. Har du tagit kompprov? Gör den lika varje gång du kör fullgas? Fungerar den som den ska i övrigt?
 

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
jah det är bara att dumpa den nån stans och köpa en arctic cat:aetsch:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
jah det är bara att dumpa den nån stans och köpa en arctic cat:aetsch:
Jo, bra idé, för då får han bara skruva istället för att köra.:beer:



Åter till problemet.
Har du kollat stiften efter fullgasrepan?
Låter mest som att sekundären växlar ut för mycket. Har du originalmattan kvar eller har du högre kammar och fortfarande originaldrevning så kan den behöva drevas ner någon kugg.
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
du bör genast ta av cylindrarna och kolla kolvarna.. Min kusins Xcr 600 -96 gjorde lika innan motorn sprängdes. visa sig då att kolvarna var slut( repiga )
 

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Upplysning: Hocke har hittat felet de var hör och häpna.... Vatten i flottör husen... Efter att ha gett full gas en kortare stund tog bensinen slut och den började suga av vattnet längst ner i kopparna!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
fy innan man hade börjat kolla där, hade ju racklat med variatorerna år å dar :p för variatorerna vill rackla