Okej.. får lov att kolla det.. men vet inte riktigt om det kan vara det.. för då vi var upp med bränslefiltret och sånt så kolla vi om den pumpade bensin då man drog i den och det gjorde den.. men det kanske man itne kan märka på det sättet om det är fel på bränslepumpen?Tycker det låter som det tar slut på bensin i flottörhusen. Kolla så du inte har luftläcka på drivningen till soppapumpen, öppna gärna pumpen och kolla så det inte ligger vatten i den eller nåt.
Tycker det låter som det tar slut på bensin i flottörhusen. Kolla så du inte har luftläcka på drivningen till soppapumpen, öppna gärna pumpen och kolla så det inte ligger vatten i den eller nåt.
Bytte du nåt mer än motorn? Typ förgasare eller Bränslepump?Okej.. ska kolla upp det där.. men det knepiga är att jag fick stort motorhaveri förra säsongen.. så jag köpte en ny motor.. och det var ungefär samma fel på förra motorn.. så jag har svårt att tro att jag lyckas få samma fel på 2 olika motorer?:hmmmm2:
jo det var ju samma fel efter jag bytt.. då köpte jag två stycken nya förgasare.. men samma sak ( t om lite värre nu ) Jag är ingen super mekare så .. det är mest min storebror som hjälper mig med mkt. men iaf.. den här fyrkantiga "lådan" nedanför förgasarna.. dit bränsleslangarna går ner.. den har vi varit upp med å rengjort å sånt och det såg bra ut där.. och då man koppla en slang från motorblocket till den och allt annat å drog så kom det bensin ur den. ( som det ska bli enligt storebror )Bytte du nåt mer än motorn? Typ förgasare eller Bränslepump?
Bytte du inget av dom så kolla upp, där ligger felet garanterat.
Aa det är MPEM boxen jag mena .. men han har också en 700.. fast det är en -01.. men iaf.. kan den gå sönder om jag provar?MPEM-box menar du? Möjligt att skotern kan starta med en annan (600/800) men tror knappast att den går bra. Bör nog vara rätt kubik o årsmod på boxen, säkrast så.
Jag skulle ha provat om ja va lika desperat som dig Sån jäkla skada ska de väl inte göra?