Hur funkar det? måste du inte betala momsen sen i sverige? Gäller garantin i sverige ?Gav faktist 76000kr för den, var där igår och frågade efter beg, men var så jäkla dyrt enligt mig eftersom jag inte fick dra momsen, då sa han bara 8000€ för en ny skoter eftersom du kan dra momsen direkt i finland. Sa bara att jag kommer med släp och hämtar imorgon
Eu land gör väl bara att det blir lättar att importera och regga den , garanti i annat land är upp till tillverkaren att avgöra tror jag.eu land, garantin gäller, eller visst är det så det funkar med eu land?
Ok , du köper den som företagare, men momsen skjuts i princip bara upp då eller? 2mil är säkert närmare än för dom flesta..jaja men saken är iallafall att han lovade 2års garanti, bor ju ifs bara 2mil varifrån jag köpte den. Momsen funkar nästan som i sverige, fast i finland får man som företagare dra av den direkt i kassan istället för att vänta till december då alla avdrag görs mm.
Läst en liknande teori , man ska alltså belasta motorn hårt snabbt och kort tid och sen låta den svalna ordentligt , och sen upprepa det några gångare.Jag har fått instruktioner om att man ska piska skotern från början så att delarna lägger sig fort och sedan serva den.