Nån som kikat på denna:
http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelinnovation/604/0/innovation.aspx
http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelinnovation/604/0/innovation.aspx
Enbart för att den ska vara lättare att hantera på led! (Upplevs som en kort maskin)Kan nån förklara varför inte alla maskiner med lång matta har uppvinklad boggie bak ? Verkar ju inte finnas nån direkt nackdel och det är ju inte någon ny ide.
Jo det förstår jag , men det kostar ju inget att göra i princip alla långbandare så. så varför inte på renegade , x trim , summit etc.Enbart för att den ska vara lättare att hantera på led! (Upplevs som en kort maskin)
Instämmer helt och hållet kommer den med dessa options så är min skoter för säsongen 08/09 bokad!På pappret tycker jag tyvärr den ser lite väl ledanpassad ut för att kunna konkurrera i crossoversegmentet. Den spec som presenterats idag tror jag passar bäst om man åker typ 85% led och 15% ospårat. Mina önskemål till yamaha sverige:
-44 eller åtminstone 38 mm kammar
-Bredare skidor med mer bett
-fönsterdrift/noslip (har ej hittat om den har det eller ej)
-styrstången fixad
-40 liters tank
Bra i alla fall att man verkar åtgärdat tunneln och smalnat av fotstegen.
vad menar du med styrstången fixad?På pappret tycker jag tyvärr den ser lite väl ledanpassad ut för att kunna konkurrera i crossoversegmentet. Den spec som presenterats idag tror jag passar bäst om man åker typ 85% led och 15% ospårat. Mina önskemål till yamaha sverige:
-44 eller åtminstone 38 mm kammar
-Bredare skidor med mer bett
-fönsterdrift/noslip (har ej hittat om den har det eller ej)
-styrstången fixad
-40 liters tank
Bra i alla fall att man verkar åtgärdat tunneln och smalnat av fotstegen.
Det finns en helt naturlig orsak till att man i nordamerika föredrar att utrusta maskinerna med förhållandevis låga kammhöjder...Jag tycker att dem borde sälja den med en 38mm's matta,
men de rättar väl sig efter amerikanska marknaden och dom är ju frälsta i lågkams-mattor.