ex mopedan min, k50, hade ungefär samma problem och jag hade otroligt mycket skit inne i cylindern. gick bättre efter rengöringen...
Vet ej, då den inte ens går rent på tomgång..Är variatorerna ok ?
funkade klockrent, köpt ny och susar vidare på STENHÅRDA LEDER.. njurarna..ajajJag rev motorn och kollade statorn= ok, cylinderfotspackningen = kass. Bytte den samt även packboxarna på vevaxeln. Startade och den gick bättre men fortfarande vill den inte varva ut och "fyrtaktar". Ska låne en cdi-box nu och testa om det fungerar.
Har du kollat hur rullarna ser ut ?Har nu också börjat tro lite om variatorn, men de är ändå konstigt att detta kan ske när den endast stått stilla...
Har du kollat hur rullarna ser ut ?
Verkar som vi har ungefär samma problem med våra maskiner :hmmmm:
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=14292
Vi kanske ska ta en gemensam mekardag
Simon är så lat på att skruva. Klart som attan det är huvudmunstyckena! Frågan är hur mycket man skall gå ner i storlek. Gör 20 i strlk stor skillnad?
Mja men då hade du inte min hjälp :beer:Lat? Hmmm..... Har man hållt på i 3 månader utan större framgång så blir man ganska less...
Bör finnas en justerskruv.Oljan styrs mekaniskt. förgasarna är synkade
Hur gör jag om den får för mycket olja? Finns det någon justerskruv?