Är det inte så att den går fett då? Nästan samma symptom, bludder.då ska du chimsa nålen i trotteln med en m3 bricka så nålen ställs lite högre....
dom gjorde så från fabrik så dom inte skulle dra så mycket bensin vid stilla och lugn körning vi gjorde så på en rev 600 03 nyss det blev en helt annan maskin....och hans bluddra och for på låga farter....det tipset fick vi iallafall av en som verkligen kan med skoter och kör skoter....
Hmmz, sitter ju redan en plastbricka uppe på trotteln, mellan nålen och fjäderclipset som sitter där. Så man ska altså lägga en bricka mellan trotteln och plastbrickan?jo man tror den får för mycket men så är det inte den går mycket bättre om du chimsar den lite men kom ihåg att kolla så brickorna är lika stora...
Enduro 600 -02 väger 220kg, inte 295...!Jag har också spånat lite på lynx enduro skotrar finns det någon som har mer erfarenhet av dessa? Nått vanligt problem på dessa man ska kolla efter?
Sen har jag forskat lite men bara från VV. Och jag kommer fram till att 600an och 700an väger lika mycket 295 kg. Samt att på -02orna så går vikten ner till 255 kg. För mig känns det lite viktigt då jag söker efter en lite lättare skoter. Om det inte är så att chassina brakar oftare på -02orna eller nått.