EVO ELLER ZX CHASSI?

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Han rågade ju inte om vilken ni skulle välja utan han frågade vilket som är bättre.
Evo är väl mer anpassat för nordiska förhållanden än zx som är byggt för amerikanska leder men båda är väl ganska likvärdiga . Evo har väl snäppet vassare fjädring än zx.

bapelsin

Välkänd medlem
25 mar 2008
100
0
6
Okej..

Vilken av dem håller bättre då?
Minst risk för att bli snett eller få sprickor..

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Evo bättre snyggare tål 100ggr mer stryk skidoons chassie är ganska vekt håller inte för riktigt hård körning.
Har tendens att bula ut sig vid bakre infästningen och även spricka framme vid fästningen för trailingarmarna.

Slutsats: Evo håller bättre ser bättre ut 10ggr bättre fjädring dock lite tyngre.

bapelsin

Välkänd medlem
25 mar 2008
100
0
6
Vad skiljer dessa skotrar åt;

* Lynx Enduro 600 SP 2000 ( G-Type )
* Ski-Doo Mxz 600 2000

Vilken går bäst efter led?
Vilken går bäst i snön?
Vilken tål mest stryk?
Vilken har bättre körställning
mm

Last edited:

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Välj mxz:an helt klart en skönare skoter att köra tål då lika mkt stryk som lynxen, o helt klart en skönare ställning

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Ifall EVO är bättre så är det väl för att Ski-Doo först börjar med det nya chassiet sen när väl Lynx börjar med det så har man hunnit rätta till alla barnsjukdomar. Det är väl typ samma nu också med XP? Rätta mig om jag har fel men sån uppfattning får jag. :hmmmm:

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Ej säker om den heter PPS så från '01. (Se bild nedan från en Rave 800 '01) Har endast kört nyare REV och EVO lynxarna. Men tycker Evo boggien är 10resor bättre!

//Rasmus
Den där boggien heter rcg =) Den är i alla evo chassien, suverän boggie tycker jag, har den själv. Synd att man inte kan släppa på balataremmen bara, har nog mycket skidtryck och hade inte skadat med lite mer skidlyft. Fast dom stegrar ändå ganska mycket för att det är en okopplad boggie.

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
Den där boggien heter rcg =) Den är i alla evo chassien, suverän boggie tycker jag, har den själv. Synd att man inte kan släppa på balataremmen bara, har nog mycket skidtryck och hade inte skadat med lite mer skidlyft. Fast dom stegrar ändå ganska mycket för att det är en okopplad boggie.
men man kan alltid köpa en längre rem.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tyckte det var något lurt, när kom PPS boggien..?