minst 600 sen allt över det som inte blir så stor skillnad i pris att äga och ingen skillnad i driftsäkerheten..Vilken motorklass funderar du över?
Det har jag ingen aning om, men helst så nytt som möjligt för 25 000:-Ungefär vilken års mod?
Summit 800 -02 går riktigt fint i snön, kostar runt 40 dock.
håller man bara koll på kolvar och byter dom ska det nog inte vara några problem med de..Har samma dillemma som díg, funderar på en summit eller rmk nästa år. Just nu lutar det starkt åt en rmk 700-01, 365 lång, 00:an är 345 vilket nästan känns för kort för mina behov. Eftersom skidoo:s rotax Serie 3 motor har problem mellan 2000-2004 så tror jag det blir rmk istället. Har helt enkelt inte råd att börja reparera om det skulle skita sig så kör på en säkrare kort. Dock så ska ju 600 och 700an hålla bättre än 800 som har mest problem.
Så en 600cc kan duga då ändå?Jag har haft en summit 600 -99 och körde 500 mil utan att byta en enda sak på skotern, förutom rem då. Den drog ca 2l/milen och tog sig riktigt bra för den är ju "bara" 345 lång.
Kammarna verkar då tåla riktigt mycket, när jag sålde min hade den gått ~800 mil och mattan såg ut som ny. De är 44mm kammar.
De är bra acc i den för att vara en 600:a, men de är när man ligger i över 100 km/h känner att de inte drar på så mycket. På min var variatorn bra växlad, man kunde ligga i typ 100 och den varva ~6000rpm. Tror jag fick upp den i 150 - 160 sen gick den inte nå fortare, men dom är ju inte byggda för att gå fort.
Kommer inte på nått att skriva nu, men skriver mer om jag kommer på
okej. tack ska du haSjälvklart så är de ju inte samma klipp som de är i en 800:a, men de kan du kanske räkna ut.Var ett tag sen jag hade den. Men nog har jag för mig jag tyckte den orkade bra