frågot om ballatorrem + annat..

vikketheman

Välkänd medlem
9 mar 2008
238
0
16
hoting
hejsna.. satt och kikade igår.. då jag har två remmar fråm på den främre dämparen i boggein.. sen en räm i med den bakre dämparen i boggein.. hur ska man ställa dom för att få mer res ?? och vad är den bakre remmen till för ? :S
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Och varför vill du göra det, för att du tycker det är tufft? Du kommer tappa styrförmågan rätt så hyffsat om du ställer fel.


Men vill du vara "tuff" så är det bara att släppa på den främre
 
B

Biosteel

Och varför vill du göra det, för att du tycker det är tufft? Du kommer tappa styrförmågan rätt så hyffsat om du ställer fel.


Men vill du vara "tuff" så är det bara att släppa på den främre


tycker du att det va ett bra svar på hans fråga eller ? :laugh:
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Och varför vill du göra det, för att du tycker det är tufft? Du kommer tappa styrförmågan rätt så hyffsat om du ställer fel.


Men vill du vara "tuff" så är det bara att släppa på den främre

Är väl lika tufft som ditt inlägg tycker jag.
Helt onödigt svar av dig...






Men trådskaparen om jag vore då så skulle jag bara släppa på de främre, inte ta bort dom helt. Samt köra med en rätt så spänd matta
 

vikketheman

Välkänd medlem
9 mar 2008
238
0
16
hoting
oki.. men vad är den bakre remmen till för då ?? för den har ju tre lägen att ställa ? så hur ska jagh stäl,la den för att få skidorna mer i vädret ? och vad är den till för ?
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Den bakre ska du ställa så slapp som möjligt, de gör den bättre i snön. Tvärtom om de ska va bra på led.

Så släpp både fram och bak.

Aman_junior: Varför spännd matta? Ju lösare ju bättre fäste. Har jag fått veta iaf.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Den bakre ska du ställa så slapp som möjligt, de gör den bättre i snön. Tvärtom om de ska va bra på led.

Så släpp både fram och bak.

Aman_junior: Varför spännd matta? Ju lösare ju bättre fäste. Har jag fått veta iaf.


Spänd matta kan underlätta att inte få slidsen genom mattan när du har dina balataremmar slaka.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jaha, du tänker så. Så sant, men man får ju inte släppa balatan för mycke.

Lagom är som alltid bäst!
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Är väl lika tufft som ditt inlägg tycker jag.
Helt onödigt svar av dig...


Jag har svarat exakt likadant som alla andra, och dessutom var jag först. Släpp på dom/den främre remmen.

Dessutom så förklarade jag vilka följder det får.


tycker du att det va ett bra svar på hans fråga eller ? :laugh:
Tänk efter en gång till nästa gång innan du postar, för ditt svar fick han inte alls speciellt mycket info i... :stupid:
 
B

Biosteel

Jag har svarat exakt likadant som alla andra, och dessutom var jag först. Släpp på dom/den främre remmen.

Dessutom så förklarade jag vilka följder det får.




Tänk efter en gång till nästa gång innan du postar, för ditt svar fick han inte alls speciellt mycket info i... :stupid:

var väll inte det de va frågan om när jag postade.. börjar bli less på dom här påhoppen på folk som kommer när dom frågar nånting. specciellt ditt svar .. sluta bete dig som en fjortis och tillbaka til topicen istället.:eviltongue:
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Jag har svarat exakt likadant som alla andra, och dessutom var jag först. Släpp på dom/den främre remmen.

Dessutom så förklarade jag vilka följder det får.




Tänk efter en gång till nästa gång innan du postar, för ditt svar fick han inte alls speciellt mycket info i... :stupid:

I ditt inlägg frågade du också VARFÖR han skulle vilja göra det, och om han tyckte det var tufft?


Har inte ens EN millimeter med saken att göra. Ska du inte ens bry dig om, bara svara på frågan. Det är så det fungerar.
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
I ditt inlägg frågade du också VARFÖR han skulle vilja göra det, och om han tyckte det var tufft?


Har inte ens EN millimeter med saken att göra. Ska du inte ens bry dig om, bara svara på frågan. Det är så det fungerar.

Man måste få ställa en motfråga, annars är det verkligen svårt att reda ut om nånting är galet. Han kanske har problem med nått annat istället och tror han kan avhjälpa det med ändra boggieegenskaperna när det igentligen är nått annat som bör åtgärdas.

Min fråga var mer riktad åt om han ville ändra nån köregenskap eller om han bara tycker det är tufft med skidres.
Och samtidigt så påpekade jag att han kommer att tappa styrförmågan om han bara gör det för att få skidres.



Jag kommer fortfarande med konkreta saker i mina inlägg medans ni bara misstolkar å kommenterar, vilket inte alls medför nånting till tråden och frågeställaren.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Man måste få ställa en motfråga, annars är det verkligen svårt att reda ut om nånting är galet. Han kanske har problem med nått annat istället och tror han kan avhjälpa det med ändra boggieegenskaperna när det igentligen är nått annat som bör åtgärdas.

Min fråga var mer riktad åt om han ville ändra nån köregenskap eller om han bara tycker det är tufft med skidres.
Och samtidigt så påpekade jag att han kommer att tappa styrförmågan om han bara gör det för att få skidres.



Jag kommer fortfarande med konkreta saker i mina inlägg medans ni bara misstolkar å kommenterar, vilket inte alls medför nånting till tråden och frågeställaren.
Om han ville ändra någon köregenskap?
Han skrev tydligt i sin fråga hur man skulle släppa för att få mer res. Vad är det man inte förstår med det? För där behövs ingen motfråga..
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Om han ville ändra någon köregenskap?
Han skrev tydligt i sin fråga hur man skulle släppa för att få mer res. Vad är det man inte förstår med det? För där behövs ingen motfråga..

Han kanske vill ha mer res för att han nu har alldeles för högt skidtryck. Nu får ni för fan skärpa er, jag har lika stor rätt som alla andra att ställa frågor.

Väx upp
 
B

Biosteel

Han kanske vill ha mer res för att han nu har alldeles för högt skidtryck. Nu får ni för fan skärpa er, jag har lika stor rätt som alla andra att ställa frågor.

Väx upp

man kan ju börja undra vem det är som ska växa upp som ger ett svar liknande "gud vad ball du ska vara nu då" när nån ställer en seriös fråga.:laugh:
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Han kanske vill ha mer res för att han nu har alldeles för högt skidtryck. Nu får ni för fan skärpa er, jag har lika stor rätt som alla andra att ställa frågor.

Väx upp
Hur skulle det se ut om alla ställde motfrågor som dina? Forumet skulle rasa..
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Hur vore de om sånna som Biosteel bara kan vara tyst, då de inte tillför NÅNTING till tråden? De är ju svar som får sånna hära diskutioner att rulla på i all oändlighet..

Och nu va ju Ehneboms första svar inte så allvarligt, han gav ju svar..

Lås tråden.

Tror vi behöver mer moderatorer, de är ju seriöst aldrig några online nångång. Tysta är dom då.
 
Last edited: