Vad är det för ET? T? TR? Den kortaste är på 274 cm.Som rubriken lyder, vilka dimensioner ska jag ha? 340, 345x 38?
Hela tråden finns att läsa här.Från och med 1984 är måtten på mattorna:
ET 340 38cm bred / 276cm lång
ET 340 T 38cm bred / 343cm lång ( Ej 345 ! )
ET 340 TR 38cm bred / 343cm lång ( Ej 345 ! )
ET 340 P 38cm bred / 384cm lång
1984 ändrades tydligen även mattdelningen från 3.29" (eller 8.35 cm) till 2,52", har man den större delningen borde det gå att montera drivhjul från et/br 250 som har 2,52".
Tjao, min va på 276 iaf.276? Alla mina äldre har då haft 297 eller så men det janske är kortare på ET´n, eller just ja dom fick en konstig delning och egen matta kring 84
huh? Försök anstränga dig lite då du trycker på tagnenterna. Hängde inte med på allt där jag.tebaka till ursprungs frågan, orginalmatta lång 340 är nog ett udda mått..
typ 340 faktiskt, men det går ju garanterat på en mer standrad idag 345/346 lite beroende på hur man räknar tum, bara å spänna på lite mer,
räcker inte spänningen till så får du väl flytta boggien bakåt-neråt bakre fästet...
en häjjning av gam 40 lång skadar icke, hittar du nån 365 så får dugaranterat flytta boggien lite, men maskin blir ju betydligt bättre ochså..
//johan
Ingen större skillnad på 343 och 345. Kommer bli mindre än 1 cm i längden och spännbultarna är flera cm. Huvudsaken det är rätt delning.Ja, f´låt, jag sluddrade lite, jag såg dessutom att du nämnt mattlängden in exaktum redan, bra!! Men då är det väl ännu troligare att en matta med det vanligare måttet 345 går att använda om man spänner rätt.
Fast eftersom jag "vet" hur det meckas ute i landet så känns det som man försöker hitta en matta först och sen ser man till att modifiera efter det, iom man inte vill ha orginal exakt förståss. Letar ju själv efter en Dyna till en srv, kan ju inte åka omkring med en dubbeldyna på´n..
Mvh//johan