heheh bra jämförelse:laugh:Inte måste, men du slipper ha mattan spänd som en fiolsträng.
Menar du med detta att den lätt kuggar över i annat fall?det är väll inte mer en kring 1000:- som måste läggas ut för ett par BRP orginal?
helt klart värt de..
Visst, 1000 - 1500:- är mkt bensin..
men de där drivhjulen är fina grejjer i tung blötsnö till påsken såväl som i januari-pudret..
Okej, så de är inget måste med mattskoningar på dom öppnade kuggluckorna då?Nestander: du kan med lätthet öppna upp dina luckor, köp 2st huggmejslar med måttena på luckorna (bredd x längd) och sen tar du lös allt och sätter dig en eftermiddag och hugger ur mattan.
Det tar ett tag, jag vet, men jag tycker de var värt proceduren på min Lynx, den kuggade som fan om jag inte tokspände mattan. iof större drivhjul->bättre grepp om mattan, och för att få in min matta var jag tvungen att ha (hmm vad vare nu då?) ja, mindre drivhjul iaf. som kuggade.. detta slutade när jag öppnade mina luckor och införskaffade extroverta...
Det sitter non-slip original på X-modellerna från -05...Hej!
Ska montera en matta 307x38x44mm på min rev 05´a.
Bör eller måste jag ha non-slip drivhjul? Kör folk utan det eller är det bara dumsnålt och riskabelt att köra utan?
Tacksam för erfarna tips!
Mvh David
Jo de är ju de jag gissar, de drar ihop att köpa skoningar oxå. Har räknat på de nångång typ drygt 600spänn.Det rekomenderas starkt då det är lätt att slita sönder mattan då den driver i kuggluckorna.
Rätt, men då måste han ner med boggien igen å bort med drivaxeln och de e nog de han vill slippaStopp nu ... man köper ingenting för att det kostar "bara" 1500:-
Hjulen måste ju pressas bort och dom nya måste pressas dit och det kostar...
Vidare så har jag inte sett ett enda vettigt argument för varför man ska ha dom.
Nestander: Spänner du din matta med dina vanliga drivhjul efter rekommendationen så lovar jag dig att allt det du lovar blir till ingenting... obefintlig minskning av bränsleförbrukningen kanske ...
Sen till sist så måste alla "vetare" här inne hålla med om att det kanske vore av värde att veta vad för motor som Golvis har i sin rev??
Jag tycker helt seriöst att du ska slänga in din 44:as matta och slänga 1500 kr på soppa.
Skulle du få problem med överkuggning. (Inte vanligt på nyare rev med fräscha drivhjul)
Då köper du dig nonslip drivhjul.
Då vet du iallafall varför du köper dom.
Alla med dessa drivhjul är ju verkligen lyriska så jag tror dom, visst de är väl inga jättestora skillnader men många bäckar små..Nestander: Spänner du din matta med dina vanliga drivhjul efter rekommendationen så lovar jag dig att allt det du lovar blir till ingenting... obefintlig minskning av bränsleförbrukningen kanske ...