Min matta har aldrig kuggat över... Har din gjort det så bör du sträcka mattan, inte byta drivhjul.jag tycker nonslip drivhjulen är värd varenda krona.
finns inget värre än när man är hittar ett klockrent ställe på våren men du kan inte riktigt gasa fullt ut för att mattan kuggar.
så jag säger. Sätt på nonslip
det sitter inte nonslipdrivhjul på renegadearna 05 och 06.. även om de e X modellen! lite synd tycker jag! hur går de till att montera? pressar man på dem på axeln?. . jag har på min Renegade 10T drivhjul och nu 44mm kammar, har en 51mm på ingång och ÅF jag talat med säger att den ska gå in den med, kommer bli lite jobbigt att montera, men den passar. Snålt av BRP att inte installera no-slip hjulen i min orginal, då de e både mer effekt och matta.
Hur som hellst så passar en 44mm in i din med, detta eftersom de e samma drivhjul vi har. (samma part# om de nu inte är en X). De 10T hjulen som du har just nu kommer att ge bra grepp på mattan och motorn kommer utan problem att driva runnt.
Men jag säger fortfarande att no-slip är bättre. Jag har använt båda under längre tid och skiftande snöförhållanden. Visst, de jag använde var 9T vilka har mindre kontaktyta än 10T, men principen är samma.
Men du avgör ju sj. hur mkt du vill lägga ner och vad du vill investera i
Det är ju som svårt att avgöra hur du prioriterar, finns ju folk som lägger pengar på att eftermontera hantagsskydd, lååga rutor, andra dynöverdrag. . ja du förstår.
Självklart! posta bilderna på pixboxrenegadexx: nej att de inte sitter orginal på någons 05 vet jag , fick tag på ett par 9T extroverta nu på annons för 500:- så de ska monteras nästa helg.. lite bökigt :-/ har ju redan installera nya mattan.., men lite skruva har ju ingen dött av
Den mattan jag installerade var en 03 BRP 136"x15"x2" så var 3dje fönster är stängt men de ska jag ordna med hålsågen..
Postar upp bilder nånstans när de e klart ifall någon är nyfiken..
Medelsvensson: 7000:- , de e alltid fint med nya grejjer.. men 7000:- är jävligt dyrt.. jag spekulerar lite men du kommer att hitta en prisvärd matta bara du spanar lite på de "vanliga" annonssidorna sidor..
. .precis, jag tänkte på dem men vet inte hur de e med försäljnings och annonsreglerna nuförtiden.. tror de blive hårdare(?)Självklart! posta bilderna på pixbox
Du ska väl clippa mattan med?
Medelsvensson: Ja, de lät lite dyrt faktiskt. Ett tips är att kolla stenmarksmaskin.se.
har fanimej ingen aning, fixades på Yamaha center, har nu sedan det kom mer snö provat på alla underlag och ingen rappning what so ewer...men en sak vet jag...det kan rappa med NO-slipp, har en polare som har en AC CF 1000 och den rappar...hahaha...nåja det är ju articMedelsvensson: Hur hårt har du spännt din matta, jag har också bytt till nonslip drivhjul på min rx 1