Högre kammar på Warrior?

Equalizer

Medlem
7 dec 2007
18
0
1
Stockholm
Hej

Funderar på att byta ut orginalmattan på en RX Warrior 2006.

Orginal som sitter i är en Ripsaw 32mm. Är det någon som har erfarernheter av andra mattor med högre kammar och i sådana fall vilka mattor? Det ser ganska tight ut i bandtunneln.

mvh
/S

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Hej

Funderar på att byta ut orginalmattan på en RX Warrior 2006.

Orginal som sitter i är en Ripsaw 32mm. Är det någon som har erfarernheter av andra mattor med högre kammar och i sådana fall vilka mattor? Det ser ganska tight ut i bandtunneln.

mvh
/S

44as matta får du nog plats med utan att ta bort dubbskyddet(skenorna ovanför mattan i tunneln) 51 mm går om du tar bort dubbskyddet, fast det är tight. passa på att byta till no slip drivhjul när du ändå byter matta. både 8 och 9 kuggar funkar till 51 mm matta.

apexx

Medlem
11 okt 2008
24
0
1
Boden
51mm med 9kuggar nonslip funkar fint utan turbo på apex warrior, med turbo mattan i precoolern. har höjt min lite och då funkar det finfint!!!

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
51mm med 9kuggar nonslip funkar fint utan turbo på apex warrior, med turbo mattan i precoolern. har höjt min lite och då funkar det finfint!!!
Då funkar det ju inte "fin fint"! Om du har höjt din så verkar det enligt mig inte funka med 9 kuggars+51mm matta.

Det funkar bra att råna en bank också! Men du är tvungen att sitta inne dock.

apexx

Medlem
11 okt 2008
24
0
1
Boden
funkar fint och utan modifiering utan turbo om man orkar läsa ordentligt vad jag skrivit. själv kör jag med turbo och då krävs det en mindre modifiering.

Medelsvensson

Aktiv medlem
5 dec 2008
56
0
1
Boden
Har satt på en 44`s matta på min 06a, och det funkar hur bra som helst, dock kan du ju fundera på detta med non-slip oxo, enligt mej och andra så är detta ett måste då mattan ger ett sådant grepp och med den styrkan i motorn att det kan rappa...men en 44a funkar bra...