beställa delar från staterna?

f7-061

Rookie sledder
31 okt 2007
13
0
0
Nogon som har erfarenhet av
att beställa skoter delar från usa?

Typ pipor/variatorkit

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Köpte ett variatorkit av Cudney Racing!

Kitet gick på 349$ inkl frakt! Så jag fick skriva mitt kontonr osv i ett mail och sen security code och nått annat i ett annat mail. (självklart adress osv)

Sen så skickade dom det med canada posten, och det tog 3dagar att få det till sverige, sen fick jag vänta typ 1.5vecka från tullen hit. Hämtade ut det på mitt lokala postkontor, fick betala 91kr i tull och moms.

Dom skrev ner värdet till 50$ och skickade det som research and development products.

Gick mycket smidigt för mig, och väldigt snabb service, mycket vänliga osv!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Dan @ODS har servat mig med ett totalt ordernetto väl överstigande $5000 och det har inte varit några som helst problem, förutom när jag varit en PITA med honom när jag har velat lägga till lite saker i efterhand - då har det tagit någon dag innan "Dumma svensk"-sucken har lagt sig för honom. =)

Säger som tidigare: Han skickar på sin Fredag förmiddag, jag hämtar ut det på Posten min Onsdag eftermiddag - nästan snabbare än inrikes, alltså! (Ånge är ju ett ***** ställe, som kan hålla paket 2-3 dagar...)

Har man bara raka demands, att man vet exakt vad man vill ha, så går det i raketfart med ODS.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kan även rekommendera alla att köpa den amerikanska skotertidningen Snowtech. Där finns mkt annonser på delar, mkt intressantare än svenska tidningar.

Går väl tom att köpa sig en 1, 2 eller 3 års prenumeration direkt på deras hemsida?