Skoterbilder

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Oh yeah, ser ju skithärligt ut!! Jag vill också ha sådär mycket snö!!! Varför får inte vi här uppe i skellefteå det :confused:
Ja det har snöat bra mycket här nu o på bara några dagar :bigsmile: Det är helt underbart, kul att äntligen få köra skotern i lite mer snö än va man gjort dom senaste vintrarna. Mer snö väntas komma :D
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare




Gnall inte på min fastkörning, hittade en driva med MYCKET snö, skotern stod betydligt brantare nån minut tidigare, men hann lyfta lös den lite halvt innna jag kom ihåg att fota.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
BILD**

Gnall inte på min fastkörning, hittade en driva med MYCKET snö, skotern stod betydligt brantare nån minut tidigare, men hann lyfta lös den lite halvt innna jag kom ihåg att fota.
brukar låta så ja :boring: nä då skoja bara, såg ut att vara en hel del snö:) dock lite små trist väder?:)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
brukar låta så ja :boring: nä då skoja bara, såg ut att vara en hel del snö:) dock lite små trist väder?:)
Hahah, jo jag har själv hört det några gånger, men nu är det sant:bigsmile:

Just där uppe blåste det riktigt mycket, var ganska kallt också, och så snöade det lite, såndär snö som inte gör nån nytta utan bara sticker i ögonen.
Men nere i skogen var det inga problem, förutom just snöfallet.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Tog en liten tur idag :eek:






Dagarna är inte så långa, så himlen bjuder på fina fenomen. Saknar däremot en hel del snö om det ska nå samma nivå som föregående säsonger.

Skulle nån råka gilla mina bilder så finns de i fullformat om ni frågar.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Börjar ta sig nu, fixa en oljebehållare, bestycka förgasarna och montera 19t drevet sen är den väll nästan klar, eller iallafall körduglig, kommer väll en förlängning framöver så fort man får tag på en 345 matta med minst 38mm kammar..






SKa dock strippa huven på dekalerna så den blir helsvart, sen några dekaler från *ett annat skoterforum som inte får nämnas här*


Mod listan är väll nått i klass med följande, var original när den köptes:

* Liberty 600 twin från nyare polaris
* Polerat chassie
* servad, lackad och Ombyggd boggie för att kunna köra utan yttre boggiehjul
* Genomgången och lackad framvagn
* Hemmabyggd slutburk (pga att originalburken till motorn inte fick plats, låter gott dock, tyst men lite ettrigare än org)
* 4" höjare
* Fatbar med styrpad
* Lyktsköld
* Edge tank
* Switchback dyna
* kapat hål i huven för pipan då den inte fick plats annars
* Plastskidor med dubbla kormantstål
* Handskydd/kåpor
* Förlängt gasvajern
* 32mm hk matta
* Lindat pipan med avgasbandage eftersom den kommer få snö på sig så den inte spricker eller kyls ner
* Renoverade fox dämpare (det var dock gjort av förra ägarn)

Och säkert nått jag har glömt.. Har som blivit några tusen nerlagt, men värt varenda krona :)

Det som är kvar är väll en förlängning till 345 och högre kammar samt en chassieförlängning till det :)
 
B

Buktholmen

Självklar bakgrundsbild, enda som stör är det där inklippta i hörnen :)