Skoterbilder

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Tack för kommentarerna, blommiga shorts är de enda rätta, haha. :biggrin1:

David, de värmde! Inte många som uppskattar en gammal triple nu för tiden...
Och klart som fa*n att man hjälper sina skoterkamrater i nöd, även om man måste åka ut med trasig magnapull!
Kommer nog aldrig att gilla att dra igång den dära skotern på variatorn. :p
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
jävligt sköna bilder :) Är det från hela vintern?
Hur ser snöläget ut där upp nu? funderar ev. att komma upp till valborg men kanske inte går att köra då?
Är nästan från hela vinter, har över 1300 bilder, men ids då inte ladda upp alla. sen håller vi också på med en film, men dröjer ett tag till då vi ska ha med sommarkörning,

Är fortfarande rätt mycket snö, men grymt mycket skare, vet dock inte om de går att köra vid valborg. Kan ju återkomma nästa helg
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Detta något udda ekipage hittade jag stående på en led norr om Torneträsk idag. En ATV med en bastu på släp :smile1: Det ser ut som om ett av banden har kuggat över och därför blivit stående. En bastu på släp :hello:

 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag lägger väl in några bilder från en liten sväng i onsdags













det här hände när jag drog lite res i skogen och träffade ett träd




trädet rtäffade nästan mitt på skidan på utsidan och sköt bak trailingarm och tryckte ihop fotsteget och så blev tunneln lite bövlad inåt med.


bild på trailingarmen



bild på trädet som stog ivägen
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå


trädet rtäffade nästan mitt på skidan på utsidan och sköt bak trailingarm och tryckte ihop fotsteget och så blev tunneln lite bövlad inåt med.
Reptips för fotsteget:

Om du inte redan har det så köp ett karosseririktningssats på Biltema för ca 800:-. Med denna rätar du ut fotsteget så gott det går. Sedan köper du ett hydraulrör (10 eller 12 mm tror jag det ska va) och slår in detta bakifrån i fotstegets ytterkant (i rundningen alltså). Så gjorde jag på en skotyer och det blev stadigare än orginal så jag gjorde likadant på andra sidan också.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Reptips för fotsteget:

Om du inte redan har det så köp ett karosseririktningssats på Biltema för ca 800:-. Med denna rätar du ut fotsteget så gott det går. Sedan köper du ett hydraulrör (10 eller 12 mm tror jag det ska va) och slår in detta bakifrån i fotstegets ytterkant (i rundningen alltså). Så gjorde jag på en skotyer och det blev stadigare än orginal så jag gjorde likadant på andra sidan också.


tack för tipset, men jag ska prova att späna fast skotern i garage väggen, alltså spänna ett spänband i trailingarmen och ett i draget och spänna lite försiktigt och sen ta och försöka slå fram t armen så långt som möjligt och sen ta en domkraft under fotsteget och hissa upp den lite och sen slå ner fotsteget och hissa upp den lite mer och slå ner det. och sist slå in en rostfri axel i fotsegen.


lägger in två bilder från en hyffsat stor tall som vi var och tittade på


 
D

Draken

En sista(?) leksväng vid kusten! Det går nog köra 1-2v till om det inte slår om och blir sommartemp dygnet runt,för snö finns det då! :cheesy:
 

Attachments

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Några av de närmare 1000bilder som togs i helgen.


(klicka på bilderna för större format)


Övermodig?
DSC_0242.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0035.jpg
Fastkörning efter vändning då det inte gick köra ner där, var så brant att Assaulten tippa om man stod i skrå...
DSC_0087.jpg

DSC_0369.jpg
Katten på väg i bäckravinen efter att nästan alla kört fast på väg upp...
DSC_0105.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0388.jpg
Wannabe m.fl...
DSC_0349.jpg

DSC_0057.jpg
Vräkte sej ner i fel ravin...
DSC_0022.jpg
...men tog sej upp efter en stunds velande...
DSC_0033.jpg

DSC_0454.jpg
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag var och jobbade lite i helgen, ibland har jag världens bästa jobb. :D


Fanskapet nöp för mig så jag fick köra resten av dagen på halv choke bara för att vara på den säkra sidan. Fy fan för rotax.