Skoterbilder

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Bilderna är tagna i söndags, sista bilden visar lite bättre hur brant det var fast de var då sjukt mycke brantare än de ser ut för man bara gled när du skulle skråa utför...



[/IMG]
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ska försöka lägga upp lite bilder från vintern i Borgafjäll.
Inte så mycket actionbilder men skoterbilder dock.
Ska testa först så det blir kanske flera inlägg på rad.





Blev visst en artic skräp också












Dags att vända?


 
Last edited:

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Kiruna 9/5
Våra fjäll hade celebert besök i dag! Svenska skidlandslaget njöt i vårsolen om det var frågan om träning eller rekreation vet jag inte. Att se dessa skidåkare dansa fram över snön på lättaben är nästan som en konstart. Det är för en vanlig skidåkare en rätt svettig tur då höjd skillnaden på deras bana är från 454möh till över 1200möh på mindre än en mil. För dem är det säkert inget märkvärdigt.

Damerna dansar elegant fram över fjället


Herrarna valde en lite mer macho stil. Haute route med stighudar och sedan skörda lyckan av att få vinna tillbaka höjdmetrarna man kämpat sig till i ett åk. Jag tycker man kan se lystna blickar på min Rengade från alla utom en. Norrmannen i gruppen ansåg att det är lite rart att få köra skoter i fjällen. För alla som inte är bevandrade i det Norska språket råder jag er att slå upp ordet i ett Norskt lexikon. Sagt kanske med glimten i ögat vad vet jag. Vad jag där emot vet är att mitt folk levt här i tusen år och kommer säkert att leva här i tusenår till. Det finns inga människor som är så rädda om dessa berg som vi. Därför bl.a. kör jag en maskin med modernaste tänkbara teknik ETEC direkt insprutad tvåtaktare som är prisbelönt av USAs Naturvårdsverk EPA för låga emissioner. Hur som helst så lånar vi med glädje ut våra fjäll till detta gäng som representerar oss alla och som vi vart stolt över många gånger. För de som undrar över vad man ställer till med genom sin livsföring finns en sida som heter carbon footprint. Kan vara bra att veta om man som norrmannen gör flyger över hela världen för att utöva sin hobby. Hans hobby är ett hot mot vår livsstil inte tvärt om.

http://www.carbonfootprint.com/calculator.aspx

Macho grabbarna.
 
Last edited:

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
mjo men det är inte mycket att hurra för , har man tur kan man hitta nån liten plätt som har legat i skuggan som man kan tvär burka i , annars är det bara små snöhögar man kan små resa i osv :) , bara invänta nästa vinter!
 
W

Wettainen

Du får vänja dig att det kommer vara dåligt med tryck här under sommaren.
Kanske kommer bilder från nå vatten tävlingar snart iallafall :)

Förresten, när är pite watercross?