Skoterbilder

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Snöskoter i midnattsol

Då var man inne i sommar månaden Juni. Det mest påtagliga med det är ljuset. Det blir mörkt nästa gång i Augusti. Vi tog en sväng med våra maskiner i högalpin terräng under midnattsolen. Häng med !

Barmark i Juni ! Min barnbarn kommer att trampa vindruvor om detta forsätter :heh:



Jag fick följa med 2 ungtuppar som visade sig vara riktiga hårdingar. Duktiga på att hantera sina maskiner. Den ena killen hänger med ruff riders. Snacka om att man är lite gamling i sällskapet.



Vansinnigt tjusigt område. Hårdingarna spanar efter en väg upp på fjället. Jag börjar ana vart åt det lutar. Det kommer att bli BRANT !



Här känner jag att jag inte vill vara med längre. Efter att kompisen förklarat att vi bryter igenom molnen och ser alla toppar om du kör upp så ger jag med mig.


En personlig seger över skräcken och att skörda av en fantastisk utsikt ! Vilket land vi har och jag förstår raderna i vår nationalsång. Du fjäll höga nord.



En man som är ett med snöskotern. Back flips och konster av alla slag är ingen konst för denne man. Han är mänsklig på det sättet att han njuter av omgivningarna.



Titta å njut av både berg och maskin :)



På väg ner genom molnen.



Vi surfade över jokkar idag. Denna flod har dock en bro.



Strax hemma och det är med stort vemod eftersom det mest troligt är min sista tur för denna säsong. Här går det dock att köra skoter länge än och vem vet kanske jag gör ett helikopter lyft i Juli med skotern. Men jag vänder hem med blandade känslor och sorgen för att säsongen är slut är bly tung.


 
Last edited:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tack för bilderna Stugsittaren.
Denna vår har varit bedrövlig i min värld-alla förutsättningar har funnits där:
Tillgång till snö, tillgång till boende, tillgång till ny skoter.
Inga hinder alls för en lååång säsong alltså.
Allt har dock grusas av strategiskt sjuk, trasig bil eller andra hinder. =(
För fyra veckor sedan fanns allt på plats, skotrarna lastade, väskor packade och kompisgänget redan på plats.
Frun tar bilen in till stan först för att bunkra lite mat-och kör in i en trottoarkant med framhjulet så styrstag, styrled, fälg och däck skrotas...
Liksom, tjahapp-det var det.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Tack för berömmet Edvin. Lyckas man glädja en enda själ där ute då är det mödan värt att ladda upp bilderna :)

Tobbe : Jag lider med dig och de motgångar du har haft. När det börjar att jävlas så tar det aldrig slut. Jag har ju haft en rejäl säsong och ändå känns det jävligt tungt när det är slut. Kan tänka mig att inte ha fått lufta Yamman som i ditt fall är bortanför folkfronten surt.

Ika om jag hade haft päls mössan på mig i Fredags så hade du fått ringa efter tvångströja åt mig :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tyckte synd om eMe's skoter så jag tog å köpte den för en billig peng,
Tog bort träklossarna han hade för att hålla fast pipan (ja,han satte ditt träklossarna.)
Såg ut som att han hade slipat huven med en rondell så fick lov å slipa ner och måla om den.
Sen ska tanken sättas fast på ett annat sätt också,

Och satt ditt Mikuni 38or istället så nu går den riktigt fint! :)

 

SurendeR

Välkänd medlem
3 jun 2012
250
1
16
Den skotern var inte värd att lägga ner en krona i. Vad kör du med för munstycken i 38orna? Lånade ett par och den gick bara sämre när jag satte på dom :)

Kul iaf, med någon som orkar ta hand om den :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Den skotern var inte värd att lägga ner en krona i. Vad kör du med för munstycken i 38orna? Lånade ett par och den gick bara sämre när jag satte på dom :)

Kul iaf, med någon som orkar ta hand om den :)
Vet inte vad som sitter i dom då jag hade dom liggandes sen ett bra tag tillbaka :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Dom har jag gjort själv. Ska bli skoj att se åt vintern hur bra dom funkar.
Men alla andra med tex skinz steg verkar ju nöjda :)