Skoterbilder

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Vart en perfekt tidig julklapp för mej igår! första riktiga körningen med nya maskinen, en preppad Rev 800HO -04.. satt nya kolvar och nyhonade cyllar på av ägaren innan, och hade inte gått en meter! Och så här ser det ut då en slang från oljepumpen inte satt på plats.. tog mej 2km
Välkommen in i klubben, jag tog mig 5mil denna säsong. Men för min del så går nog cylindern att rädda med lite kärlek. Vad tror ni har hänt? andra kolven är utan skador och denna skada sitter på insugssidan.
 

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Min julklapp, ser inte så illa ut men hela chassiet är snett och skotern är okörbar, det hände på min lilla tur på julaftonsmorgon..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu


Blev 14 mil idag. Lite för mycket ledåkning kanske, men man måste ju ta sig till lekplatserna=)

Ska bara hitta tid/ork att montera handkåpor, googleväska, slp skidor, floatskydd, bukskydd, knappsargar, isrivare, grönt stänkskydd, variatorkitt och vinyla tunneln...
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna


Blev 14 mil idag. Lite för mycket ledåkning kanske, men man måste ju ta sig till lekplatserna=)

Ska bara hitta tid/ork att montera handkåpor, googleväska, slp skidor, floatskydd, bukskydd, knappsargar, isrivare, grönt stänkskydd, variatorkitt och vinyla tunneln...
Oj haha låter som att du får ta de där under sommarsemestern ;) Hur känns skotern? Hade vart trevligt att testa en sån under en heldag och jämföra med pron!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Uppdaterar med lite fler bilder istället.
Blev lite plåtande idag, tyvärr vart det mesta efter att solen hade gått ner. Men vi gör ett nytt försök imorgon!













 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Efter premiären turen i Byske.. tog bilden för drygt 2 veckor sedan :)



Var uppe i Moskosel och friade jul tog med mig skotern för att köra lite ,men på julafton så fick han vila då de var -34 så kände nog både jag och skotern att vi kunde ta de senare .. den ser hyffsat kall ut :p



hoppas de blir varmare till helgen då vi åker upp till Tärnaby :p
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Oj haha låter som att du får ta de där under sommarsemestern ;) Hur känns skotern? Hade vart trevligt att testa en sån under en heldag och jämföra med pron!
Hehe:)

Känns som en dröm. Är väll inte lika mkt snö som den kräver men hitentills går den precis dit jag vill. Har inte heller något styrglapp såhär efter 36 mil:), Så det känns ju skönt.

Men det är tydligt att den kräver ett v-kitt. Motorn vill mer än mattan. I övrigt styr den med milineterprecision(käns det som iallafall)

Otroligt nöjd.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Efter premiären turen i Byske.. tog bilden för drygt 2 veckor sedan :)

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532615_10151403942182049_508904709_n.jpg

Var uppe i Moskosel och friade jul tog med mig skotern för att köra lite ,men på julafton så fick han vila då de var -34 så kände nog både jag och skotern att vi kunde ta de senare .. den ser hyffsat kall ut :p

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184402_10151418632232049_760740010_n.jpg

hoppas de blir varmare till helgen då vi åker upp till Tärnaby :p
Hur mycket snö var det i moskosel? Bara löst eller fanns det botten?
Kanske svårt att svara då du inte körde nåt? :)
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Liten morgonrunda, kommit ca 15 cm inatt, passade på att köra lite innan tövädret som utlovats slår till senare idag. :eek:hwell:


Ca 5 dm utan botten.


Halvsunkiga mobilbilder i mörkret jag vet... :)