Vad händer : Nordic Area??

Smissen

Medlem
19 jan 2008
36
0
1
ORSA
Vad händer med detta ledprojekt, på Orsa och Älvdalsskogarna och vidare mot härjedalen?? Ingen vet, undermåliga leder där kryss på kryss ligger ner, ingen ruskning över stora sjöar, ingen pressentation av den nya styrelsen på hemsidan, den är tillsatt det vet jag!
Hur många EU miljoner fick projektet??, och var tog de vägen?
Och varför i all sin dar så frågar man inte "folket på skogen" vart det kan vara lämpligt att dra fram lederna på ett smidigt sätt?

Många frågor, men inga svar från dem som borde veta!
Jag löser inget nytt ledkort i år i alla fall , inte förrän allt fungerar som det borde göra!:mad:

Smissen

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Ska man vara lite fördomsfull men ändå med ganska bra kännedom om trakten och hur det brukar fungera där:

- När bidragen tog slut var det inte roligt längre -

Som du säger, kommer inte heller lösa något kort om det är "halvklart". Ta leden genom Untorp t.ex., passagen över Unnån saknar bro vilket betyder att med dom nuvarande vintrarna är det ett blött äventyr att ta sig över om det ens går, d.v.s. man får åka genom byn på grusiga vägar.

Smissen

Medlem
19 jan 2008
36
0
1
ORSA
Ja just så är det nog Göran!!

Inge roligt utan stålar!!

Ja det är en total katastrof att man inte färdigställde bron vi Untorp, som det är nu så är det stopp där om man skall åka efter leden!!:confused:

//Smissen

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Nåja, skulle det inte bli något mer av NA så har vi ju i alla fall fått nya kryss på massor av leder som säker står sig 15-20 år, nya broar och grillkåtor på diverse ställen.

E

ejwbegysv

Jag har inga kommentarer egentigen om nordic area men jag är lite kritisk till att man inte vill betala medlemavgift för att det är så "dåligt" idag...

Utan medel så är det ju så klart svårt att bygga broar osv...

Så egentligen borde man tänka så här; Allt är perfekt så jag tänker inte betala medlemsavgiften i år...

Smissen

Medlem
19 jan 2008
36
0
1
ORSA
Ok, du har en poäng i det du skriver Jimmy!

Men, i alla fall jag har tryckt på NA via mail ett flertal gånger och även muntligen och påtalat dessa brister som jag skriver om , men ändå trots löften så händer inget!! Därav min negativa inställning, man ska inte göra reklam för något och sen inte hålla det man lovar!! Klart som f.n folk som löst ledkort blir förba...e!

/Smissen

Strikemaster

Välkänd medlem
12 sept 2008
110
0
6
S:a Norrland
Jag har inga kommentarer egentigen om nordic area men jag är lite kritisk till att man inte vill betala medlemavgift för att det är så "dåligt" idag...

Utan medel så är det ju så klart svårt att bygga broar osv...

Så egentligen borde man tänka så här; Allt är perfekt så jag tänker inte betala medlemsavgiften i år...
Håller med om resonemanget men i NA's fall så var det ju så att många av de EU och kommunala pengarna gick till privata nöjen och inte till lederna. Detta rättades väl till efter ett tag men man blir ju lite lätt avogt inställd till att betala för nå't som kanske skulle varit bra om alla kronor gått till just NA. Annars är ju idéen med NA ett intressant och roligt initiativ som nu kommer att kräva stora ideella krafter och stort engagemang av klubbmedlemmar för att överleva.

Last edited:

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Är ju fina leder. Blir det snö så ska jag lösa ett ledkort.

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
Är ju fina leder. Blir det snö så ska jag lösa ett ledkort.
Håller med, lederna kring Hamra och Loos i de nordöstra delarna av ledsystemet NA är riktigt bra, men de kan väl bero på att det kommer mycket snö där uppe också :)

Smissen

Medlem
19 jan 2008
36
0
1
ORSA
Jag tycker nog att med de medel NA har fått så borde det bli bättre än det är!
Riktigt kryssat och ruskade sjöar, hur ska annars "folk utifrån" hitta??
Vi som har kört här på skogarna behöver inga leder överhuvudtaget, vi hittar ändå, men borde inte alla ha en möjlighet att hitta med den marknadsföring man kört eller?? Jag kanske ställer för höga krav på dem, men jag tycker nog att man skall ställa krav då vi skall betala för att åka!? Kolla i Funäs, perfekt, har aldrig varit besviken då jag kört där.
//Smissen

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Och projektledare samt entreprenörer tjenis med denne plockade ut fina löner i början av projektet:ciao:
Kunde ge mig f-n på det! Det stod ett skotersläp slängd efter en av lederna i över ett år, ett skotersläp fullt med ledkryss en säsong, kände på mig att det bara var fusk. Är inte första bidragsbedrägeriet i dom trakterna, verkar vara affärsidé där att hitta på diverse dumheter och få bidrag för det.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Finns stora förhoppningar från min sida för detta projekt.
Ska själv ta mig en tur upp mot Los/Hamra nu i mellandagarna och åka lite skoter.

Perfekt att man kan lösa ett dagskort via sms, sen är det ju bara å åka :)

Hoppas det hålls efter nu bara!

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
nån som varit till loos eller hamra den senarte tiden!??
Tänkte åka dit på tisdag!!
Ville veta hur lederna å isarna är!!