:hahahau har inte sett min gasfot, har tjänstebil så jag gör som färddatorn vill.Man kan inte jämföra med en bil då man skall byta olja på en RX. Under den där Passatens 3000 mil så har motorn aldrig snurrat mer än 6000rpm, då har variatorn precis klippt till på RXen.
En RX1 som snurrat i 500 mil har väl ungefär lika många varv på veven som Passatens 3000 mil.
När man får börja skvätta i mer olja så betyder det att man bör byta olja. Blev så då jag körde 2 säsonger på en och samma olja. Blev lite orolig att jag hade nåt skit med ringarna men problemet försvann då jag bytte olja+filter.
Filter skall man egentligen byta var 3'dje år på en RX, men så snål kan man inte vara.
När 300mila servicen är gjord så kommer att byta olja/filer varje sommar ändå eftersom jag kör mellan 250-300 mil skoter över vintern. Sen blir varmdelen av året kortare men lite skotermek i sommarvärmen