Stora hjälmar

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Jag undrar om ni vet någon som tillverkar extra stora hjälmar? Det är nämligen så att jag har ett ovanligt stort huvud och får inte plats i hjälm storlek 64. Jag vill helst ha en cross hjälm. Min gamla moppe hjälm som passa något har gjort sitt. Men jag kan inte hitta nån cross hjälm som passar :( är det bara jag som har stort huvud eller? Hittade en öppen hjälm med viris som passa men dom är juh så fula och inge hak skydd.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Antar att 64 är xl eller xxl?

Brorsan har samma problem och han köpte från skoterdelen, tvärkollade nu och dom verkar ha crosshjälmar i både xl och xxl
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Ja men xxl går inte på. Jag har 64-65 på mitt huvud och jag beställde en hjälm från stenmarksmaskin på xxl och den passa inte. men den passa perfekt på en kompis som har 61-62cm.
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
jag hade en hjc :) i xxl -64 jag mäter 62 cm runt, har köpt en airoh stelth och på den har jag storlek L sitter som en smäck ,du kan ju testa dom i dom större storlekarna ,lite dyra men värda varenda krona ;)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Maila eller ring runt till återförsäljarna och fråga om dom har några extra stora krukor, dom vet vilka modeller/märken man ska kolla på.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Hittade en idag på mperfomance i mora som passa klockrent xxl. Det märks att hjälmar har olika storlekar. Tack för all hjälp iaf!

 
Reactions: stranglefoot