Bilder på användarnas Yamahas

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Tjabba! får väll visa upp mitt nya åk.. det blev då en Yamaha v-max 500 -99a. På skotern satt då powder pro plastskidor, variatorkitt,styrhöjjare och 32mm hk matta.

Jag själv satte på fatbarstyre med fästen för nån dag sen=) just nu står skotern och väntar på ny vändhjulsaxel till boggin.har bara en bild just nu men det kommer fler då jag får ut skotern ut ur garaget.=)

Akksel

Aktiv medlem
27 jul 2007
64
0
6
Norrland
Såhär ser min ut, dock sitter det en annan motor som förra ägaren bytte. Sxr 600 -00. Går riktigt bra! :)

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Mattan gick sönder när jag maxa skotern på älven. Gick 170km/h på MÄTARN. Är väll lite glädje mätare men de gick väll en 150-160.
satan. konstigt sätt för mattan att gå sönder. nåja du tog dig ju stillastående leveande ialf.

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
jo tycker också att de vart ortroligt mycket skada på den !
spräkte ju min matta på lynxen och den rullade som bara av då! fast då låg jag på 100 km/h enkligt mätaren!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
satan. konstigt sätt för mattan att gå sönder. nåja du tog dig ju stillastående leveande ialf.
Jo. Det sa dom där vi köpte skotern också. Dom hade aldrig sett en matta gå sönder så där.

Men när pappa var på jobbet så var det en som berätta att hans kompis matta hade gått sönder så där också men då blev det en lång bit istället för två som det blev för mig.
Den slog honom i skallen så han blev medvetslös. Han hade en splitter ny hjälm på sig som tur var. Tänk hade han bara haft en lappmössa på skallen.

W

w3stman

Detta är min skönhet. Angående stänkan så lossnade den sista turen ifjol :p

Det som är fixat med den är blå cobraruta som sitter på lite till och från, 4" styrhöjare och 32mm hk-matta.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Här är lite fler av mina maskiner! Tänkte även ta med några av mina ex.. :cool:

Yamaha SXR 700 '01 Har allt inkl Öhlins 46or:

Yamaha Br xxxCC '88 Rx-1 dyna tank broms osv. Motor obestämt lutar åt trippel! :D :

Yamaha Venture 500f '01 som jag börjat modda lite smått:

(EX) Yamaha Rx-1 '03 ('04)..

(Stulen) Yamaha Viper Mountain '04

(Skrotad) Yamaha Sxr 600 '02

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
din gård med skotrar skulle inte sitta fel att ha!

alltså får jag fråga en fråga och jag tror jag talar för många då!

SKITER DU PENGAR ELLER ? :eek: vill veta ditt knep ;)

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Yamaha Exciter 570 ST 1993 i ganska bra skick, endast två ägare och ungefär 800 mil.
Tanken var att göra i ordning den i så bra skick som möjligt, och behålla den helt i sitt originalutförande.
Inköpt 2008-02-20. Längtan blev för stor efter att ha varit utan skoter i 5-6 år (återfallsknutte), tyvärr med begränsad budget.
Valet föll på Yamaha från en trogen vana.
En väldans massa timmar gick åt, men inte så mycket pengar (den behövde verkligen lite kärlek...).
Om du vill kan du kika på hela renoveringen här:

http://www.hannu.se/ex570/

Förhoppningsvis blir det några problemfria, och njutbara stunder i vinter.