Bilder på användarnas Yamahas

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Robster, tycker du har rätt i allt du skriver på detta forum, men varför kör du "bara" på 32mm matta?
Tackar för det. =) Jag gör mitt bästa för att bidra med så mycket matnyttigt jag kan iallafall.

Jag kör med en 38 matta dock. Helt enkelt för att jag ytterst sällan har snö tillräckligt för att ha stor fördel av högre kammar och de lägre ger mig fördelar när det gäller att åka över fjäll och i hårt före på våren. Hade jag fått välja helt fritt så hade jag velat ha Crossovermattan jag har nu fast med 44 kammar. Det hade varit det ultimata tror jag, men hellre lite för låga än lite för höga där jag åker som sagt. Tidigare var jag ensam i gänget att åka "mountain-maskin" och då var det definitivt tråkigt att åka hk-matta, men nu har så gott som samtliga som jag åker med bytt från korta maskiner till mountainmaskiner så nu är det istället jag som åker lågkammat. =) Fast det tar jag igen med vildare körstil pga betydligt billigare maskin. =)

//Rob

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Tackar för det. =) Jag gör mitt bästa för att bidra med så mycket matnyttigt jag kan iallafall.

Jag kör med en 38 matta dock. Helt enkelt för att jag ytterst sällan har snö tillräckligt för att ha stor fördel av högre kammar och de lägre ger mig fördelar när det gäller att åka över fjäll och i hårt före på våren. Hade jag fått välja helt fritt så hade jag velat ha Crossovermattan jag har nu fast med 44 kammar. Det hade varit det ultimata tror jag, men hellre lite för låga än lite för höga där jag åker som sagt. Tidigare var jag ensam i gänget att åka "mountain-maskin" och då var det definitivt tråkigt att åka hk-matta, men nu har så gott som samtliga som jag åker med bytt från korta maskiner till mountainmaskiner så nu är det istället jag som åker lågkammat. =) Fast det tar jag igen med vildare körstil pga betydligt billigare maskin. =)

//Rob
tycker själv att 51 är lite för långt... men en 44 skulle vara perfekt!! bor som fel för att ha 51! men far endå upp till fjällen varje år så då är de säkert perfekt med 51s matta!

cobrajet

Välkänd medlem
Här kommer en bild på min 01:a Venture 500xl bilden är tagen påsken 2008 all snö nästan borta och skotern precis nyköpt.Eftersom resten av familjen blev smittade av skoterfeber så måste vi köpa en touring till så nu väntar vi på en 04:a Venture 700.
MVH
Cobra Jet

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hitta denna Nytro på datorn. Dock inte min men tycker den borde får vara med då den är ganska graftigt moddad. En riktig One Of A Kind !!

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
http://www.pixbox.se/alb_show_id936185_page0.html

Där finns en hel del bilder på min Nytro SE mod :) En hel del modifieringar.
Tävlar också med en Phazer RTX -09 , bilder på den finns också...

Varit med om en hel del yammisar, blir bara mer och mer nöjd! :)

[/URL][/IMG]
GRYMT stilig dynhöjare hörrudu! Nu blev jag impad, då de flesta brukar bygga av allt från markisolering till fogskum och eventuellt komplettera med lite galon som spänns upp kring lite plyfa. Detta var seriöst!

Keep it up. Skulle iofs vart ett excel-system för det goa ljudet, men priset avskräcker fett.

//Rob

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
GRYMT stilig dynhöjare hörrudu! Nu blev jag impad, då de flesta brukar bygga av allt från markisolering till fogskum och eventuellt komplettera med lite galon som spänns upp kring lite plyfa. Detta var seriöst!

Keep it up. Skulle iofs vart ett excel-system för det goa ljudet, men priset avskräcker fett.

//Rob
Tackar så mycket.. det var inget vidare enkelt jobb som jag trodde. Men farsgubben fick hjälpa till med sina ideér.. Vart själv jävligt nöjd och fått bra beröm över det seriösa arbetet. Målet var ju att få fram lite chassie på nytron, och ja, fimpa plasten och slutburken som var tillverkad i bly typ. Sen har speedtech fått göra slutburken lite speciell.. kortare än vanligt. Kändes konstigt att starta rondellen och börja kapa och borra i en sprillans skoter. Men vem vill köra standard? :hmmmm: Kommer troligtvis att tillverka fler "dynbågar", som jag kallar dem. Så ska väl då isf försöka sälja iväg till intresserade. Men jag kan säga, det är snyggare nästan i verkligheten. Och körställningen blev också mer aggresiv, inte den där tama halvsportiga känslan. Ska också försöka snickra ihop en nätt och fin spad-hållare möjligtvis då tid finns. Eftersom många mil kommer spenderas i snörika trakter upp i fjällen! Mer bilder finns ju att skåda på pixboxen för intresserade! Menmen, rocka vidare yamma folk ! :rock: