Bilder på användarnas Yamahas

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Vector MM -06 är fin sån hade jag tidigare men -05 jag har nu är mycket finare med Yamahablå :beer:

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
Hej,

Varit sugen på skoter hela mitt liv, så 14 feb jag och slog till på en Yamaha RX1 GT med 28 mil på mätaren. Blev mest led i vinter och lite korta äventyr i bredvid.

Hade ett mål at köra till Bondfuge torp, en stug som ligger efter en vandringsled. På tredje försöket gick... (sista bilen). Mer sådan äventyr skal det bli i vinter.

Vad skall man ha med sig när man lämnar leden?
Sett att många skriver om tändstift, verkyg och extrarem. Behöver man tänka på sådan när man har nyare maskin som min?

Känns som jag kanske inte en skull kunna byta tändstift på den, skall man plocka isär så man vet hur det ser ut?

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Hej,

Varit sugen på skoter hela mitt liv, så 14 feb jag och slog till på en Yamaha RX1 GT med 28 mil på mätaren. Blev mest led i vinter och lite korta äventyr i bredvid.

Hade ett mål at köra till Bondfuge torp, en stug som ligger efter en vandringsled. På tredje försöket gick... (sista bilen). Mer sådan äventyr skal det bli i vinter.

Vad skall man ha med sig när man lämnar leden?
Sett att många skriver om tändstift, verkyg och extrarem. Behöver man tänka på sådan när man har nyare maskin som min?

Känns som jag kanske inte en skull kunna byta tändstift på den, skall man plocka isär så man vet hur det ser ut?
[/IMG]
Mig veterligen är det jävligt ovanligt att rx skotrarna äter stift.

Extra rem är alltid bra att ha med sig.

och det absolut viktigaste:

Spade!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Du med en 4t kommer inte behöva tänka på stift så mycket som vi andra, men som ovanstående skrev är en extrarem och en spade ett måste , har du ingen reservrem till skotern så köp en direkt för remmar går även på nyare skotrar.

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
Har en extra rem, följde med skoter när jag köpten den.
Men har ju aldrig bytt någon, kanske borde öva?

Har en väska med en minispade och lite som smått och gott som jag vi skidåkning. Har fått gräva mig varm några gånger. =)

Hoppas på en lång vinter med mycket snö!!

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Min modiferade Sm340, 345x38x23fullblock och glidboggie, bakdel från et340t

[/url][/IMG]

[/url][/IMG]

[/url][/IMG]
2 Bilder från Backracet i mars, där slutade man 2:a i c:final, tycker det var rigtigt bra med en orginalmotor på 25hk