Varför köpte du inte Arctics olja då för ?Var hos min ÅF idag och skulle köpa ölja till min F6a. Den är uttagen 07 så jag har garanti kvar på den men han sa inget om att jag skulle köra på Arctics egna APV olja.
Jag köpte istället Motul Snow Power ESTER. Den var ca 30kr billigare men jag köpte den för att jag har fyllt i med den oljan som blev kvar från gammel skotern. Som också hade APV portar.
"Den ända skillnaden han sa var(förutom priset då)var att Arctics egna olja luktade mer "race" än vad Motuls gör."
Har ingen ingen större betydelse om man blandar olika fabrikat av oljor,För jag jar slängt i den oljan som var kvar från Zrn..ca 3liter..har kvar halv liter ungefär från den dunken, och för att jag har hört av en som är ganska så bra på motorer att man inte ska blanda olja.
Okej, så de gör inget om man blandar oljorna. Då kanske man far till ÅF och byter till olja så man får den där "race" lukten i skoternHar ingen ingen större betydelse om man blandar olika fabrikat av oljor,
Då dom flesta oljor har likadana egenskaper&tillsatser.
så en olja från statoil och en från shell går att "blanda" utan nån som helst problem.
Har själv gjort det ett flertal gånger under årens lopp jag kört skoter.