Bilder på era Polarisar!

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Försten som stoppar på regplåten och inte stoppar den på tunneln får gärna lägga upp bild på hur "montaget" blev. För jag grämer mig som tusan att klistra fast den på skotern. Den kanske får följa med i väskan med tejp så man snabbt kan pilla dit den ifall man känner på sig att de kan vara poliser i närheten :)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Man sätter inte en reg plåten på huven, så ÄR det bara! Ja smetade fast min på vänster sida på tunneln...
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Försten som stoppar på regplåten och inte stoppar den på tunneln får gärna lägga upp bild på hur "montaget" blev. För jag grämer mig som tusan att klistra fast den på skotern. Den kanske får följa med i väskan med tejp så man snabbt kan pilla dit den ifall man känner på sig att de kan vara poliser i närheten :)
I och med att jag blir stoppad av polisen 3-4 gånger per säsong är det inte ekonomiskt försvarbart att ha den på tunneln.
regskylt 001 (600x800).jpg
 
Last edited:

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Idag har man monterat på lite saker på skotern, började lite smått med dunk och sadelväska.


Sen blev de att montera gps.


Känner mig nöjd med placeringen! Hade samma på nytron, zümo 550 och den har vart suverän! Får se sen om de finns risk att man kommer åt gps:en under färd, men ja tror de ska gå bra.
 

JWL

Aktiv medlem
23 dec 2009
76
0
6
Vaen: kan du ta en bild med GPSn borta så man kan se själva monteringen? Har du gjort den eller fanns den att köpa som tillbehör till din GPS?
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Vaen: kan du ta en bild med GPSn borta så man kan se själva monteringen? Har du gjort den eller fanns den att köpa som tillbehör till din GPS?
Jag tog en plåt och borrade hål för skruvarna som håller styret och likaså för att kunna fästa gps:n i plåten. Bara mäta och borra...
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Fin! Synd att de inte är den där dynan på pron också.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Vaen: kan du ta en bild med GPSn borta så man kan se själva monteringen? Har du gjort den eller fanns den att köpa som tillbehör till din GPS?
Kan även inflika att det finns ett originalfäste också. Det är gjort för motorcykel så det är bara att skruva fast på styret. Men vaen hade en bra lösning också.

Edit: fästet är precis ett sånt RAM fäste som det länkas till här under.
 
Last edited:

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag fick med ett sånt till gps:n men fick inte till exakt den placeringen ja ville. Är lite av en millimeter nörd, haha ville att gps:n skulle sitta exakt centrerad och lite skyddad under styret, så då fick de bli en plåtbit istället.

Henkez: De var riktigt fräscht med svart dyna på pro:n!!!