Är det primer? Chocke? Ingetdera? Underlättar lite =)Har en formula plus -91 med rotax 580 som är riktigt svårstartad när den är kall, varm så startar den hur lätt som helst.
Nån som har nån idé om vad som kan va fel?:afraid:
Jag hade en likadan motor som dig som också var allmänt svårstartad.. men den kanske har blivit mera jobbig ju längre tid de går?Primer är de, ingen choke.
Gnista har jag. Bytte tändstift sist jag drog igång den å då gick de bättre men nu några dagar senare verkar de trögt med dom tändstiften också. Dom gamla funkade fortfarande så de är inte de att den äter tändstift.
Såg nu när jag rörde på luftburken att ena förgasarn var lite lös så nu har jag dragit åt den, kan ha dragit in tjuvluft där.Jag hade en likadan motor som dig som också var allmänt svårstartad.. men den kanske har blivit mera jobbig ju längre tid de går?
Jag hade också bara primer.. de var bara att pumpa som fasen tills de var motstånd... då gav man den 4 st duschar, drog ut primern, när den startade så tröck man fort som fan in primern igen för en 5te dusch, sedan så fick man stå och vakta med gasen tills den gick.. ibland var man tvungen att prima den åter igen för att den skulle leva...
Men som sagt din kanske har varit lättstartat kall tidigare? Isf måste man börja kolla om den tar tjuvluft osv!
/F
Låter som att du löst ditt problem! När gummi sväller så blir det ju uppsvällt = KAN täta bättre! Därav att den startar när den är varm! :stupid:Såg nu när jag rörde på luftburken att ena förgasarn var lite lös så nu har jag dragit åt den, kan ha dragit in tjuvluft där.
Sen ballade dragstarten ur så fick montera bort kröken, och i den var de en hel del soppa. Den lär väl ha kommit dit nu när man stått å dragit som en dåre.
Så nu är de bara å fixa dragstarten så hoppas jag att den går igång som den ska![]()
Nu har jag monterat en nyrenoverad startapparat och tänkte få igång den men den vill fortfarande inte starta!Låter som att du löst ditt problem! När gummi sväller så blir det ju uppsvällt = KAN täta bättre! Därav att den startar när den är varm! :stupid:
Återkom gärna när du fått igång pärlan!:rock: