nu har min xp 800 motor gett upp

Ewil twin

Medlem
27 nov 2007
42
0
1
avesta
har glykol i en cylinder och motorn går bara att vrida mindre än
ettkvartsvarv

har inte hört talas om ett enda motor ras jag kan ju inte vara den första?

så ***** surt mitt i sesången och 60 mil hemifrån

dom ska riva på fredag då får man se hur det ser ut!!!!
 
B

Biosteel

känns surt med en så ny skoter :S .. ha ju hört att dom racklar i variatorer o så men inte motorn.. =)
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Du är inte den första, vet av ett 10tal 800/600a som skurit redan efter några kilometer, förstår inte hur rotax lyckas klanta till sina motorer år efter år lär dom sig inte av sina misstag?
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Hur går det, vevstakslager eller har det hänt något konstigt med kolven? Har snöat flera dagar i åkersjön nu efter att vi var där ;)
 

Ewil twin

Medlem
27 nov 2007
42
0
1
avesta
nu har det blivit demonterad

en lagerbit har blivit klämd mellan vevaxel och vevhus och har gjort ett litet hål där så kylarvätskan hittat in och sedan kilat fast veven
måste vara ett fabrikationsfel på ett lager då den får för mycket olja så det lär ju inte gått torrt

så nu får jag en fabriksny motor :) tack brp och och min åf
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Nu har motorn blivit demonterad och inspekterad.
En lagerbit har blivit klämd mellan vevaxel och vevhus och har gjort ett litet hål där så kylarvätskan hittat in och sedan kilat fast veven
måste vara ett fabrikationsfel på ett lager då den får för mycket olja så det lär ju inte gått torrt.

Så nu får jag en fabriksny motor :)
tack brp och och min åf.
Härligt att det löste sig utan en massa krångel & bråk ! :rock:



.
 

Ewil twin

Medlem
27 nov 2007
42
0
1
avesta
det hänger på om det finns någon motor till mig i europa men till slutet av nästa vecka lät inte som helt omöjligt
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Fint med ny maskin, då lär vi dra till fjälls o testa den :hello: Tänkte ju inte på att du åker skidoo när jag köpte min, skulle ha tagit en bredbandare så det blir lättare att dra hem dig :beer: