Polaris Assault, fabrikationsfel?!?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Tycker inte att man ska behöva räkna med barnsjukdomar, det är något man tyvärr måste stå ut med.
Mindre småfel kanske man kan räkna med, men att maskiner skall rasa och man inte får ha dem under säsong med mera är helt oacceptabelt då de kostar 150 lax!
Håller helt med dig bytoken att man ska f*n inte behöva läsa om sådant här med nya maskiner!

Jag tror det har blivit sådan press på tillverkarna att få fram nya värre pjäser hela tiden för att behålla kundkretsen och marknadsandelar så de hinner inte forska tillräckligt och testa ordentligt.

Tycker synd om TS dock...hoppas det löser sig på bästa sätt och inom rimlig tid.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Brorsans Assault står oxå skuren. En eller 2 hela veckor hade han den hemma förra vintern. Annars var de, köra fre-sön, sen ner på rep måndag.

Han lämna maskinen på service veckan före vi for till gränsen, gick 2 dagar sen sprängde han kedjehuset, bara å packa ihop och åka 50 mil hem igen för hans del. Sen nästa sväng uppåt Sjöfallet höll den bra, även ritsem några svängar till, men sista svängen för säsongen i ritem så skar den. 300 mil hann den gå förra säsongen.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Mindre småfel kanske man kan räkna med, men att maskiner skall rasa och man inte får ha dem under säsong med mera är helt oacceptabelt då de kostar 150 lax!
Håller helt med dig bytoken att man ska f*n inte behöva läsa om sådant här med nya maskiner!

Jag tror det har blivit sådan press på tillverkarna att få fram nya värre pjäser hela tiden för att behålla kundkretsen och marknadsandelar så de hinner inte forska tillräckligt och testa ordentligt.

Tycker synd om TS dock...hoppas det löser sig på bästa sätt och inom rimlig tid.

men de sjuka är ju att varför kan man inte få till motorn? skidoo har sin 800motor som inte gillar snö..den nyper å har sig..denna motor verkar oxå ha sina nackdelar..visst ja kan acceptera att motorn kan vara lite av en barnsjukdom FÖRSTA året den kommer ut.men nu när dem börjat vara med i leken ett par år så äre väl ändå dags att dem håller....jag skulle inte köpa en std maskin med dessa priser och sen få haverier på köpet.....

kör själv nu med en -06as IQ 440 med 600motor som är preppad med vforce3 och slp dubbelrör.. tror nog att den kommer hålla mer än 80mil (hoppas jag) gör den inte de så kommer ja nog troligvis sälja skiten då jag inte ids ha en massa sånt skit
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
helt rätt..och det är det jag menar med att jag tror att de inte har tid / vill inte lägga på tillräcklig testning och forskning. Det blir mindre tid att utvärdera och förändra. Varför tror ni att det år efter år kommer uppgraderingar, förbättringar etc på servicebulletins? Det skulle ju vara åtgärdat innan maskinen ens kom ut på marknaden liksom.....
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
exakt:)...

från de ena till de andra.. nog tror ja du borde få igång maskinen nu i vinter iaf:) tar ju inte allt för länge å skruva i en motor:)
bara me tomas fixa de fort som fan;D
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
samtliga 800:eek:r är väl fixade vid det här laget, finns väl ingen anledning att fortsätta elta det här även denna säsong. Samtliga märken har haft sina barnsjukdomar, men det gäller inte bara skotrar, det gäller i princip alla fordon..titta bara på bilsidan
 

toker

Välkänd medlem
20 jan 2008
108
0
6
samtliga 800:eek:r är väl fixade vid det här laget, finns väl ingen anledning att fortsätta elta det här även denna säsong. Samtliga märken har haft sina barnsjukdomar, men det gäller inte bara skotrar, det gäller i princip alla fordon..titta bara på bilsidan
Precis! Sen är de väl så att Polaris i detta fallet har stått med mössan i hand, erkänt fel OCH gjort nåt åt dom! Alla maskiner är/ska vara uppdaterade med nya prylar till denna sesong annars äre bara att åka till ÅF å fixa. Även dom som skar fick nya kolvar och cylindrar utan knussel, klart det är jobbigt att vänta men det tog en eftermiddag för ÅF att fixa min då den skar så jag hann ju inte ens jobba ihop fikapengar åt dom...
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Som sagt så har ju Polaris iaf. erkänt och eventuellt fixat problemet (får vi se i vinter).
Men kollar man runt på forum så har ju även Ski-Doo haft rätt mycket problem med deras 800cc, många som har skurit och även problemet med att remmarna räcker en dag. Men jag har inte hört att Ski-Doo gjort något för att lösa problemen, inte på samma vis som Polaris iaf.
Tycker även att många problem på Polarisarna låter som dåligt utförd service. T.ex. folk som inte har fått linjerade variatorer på servicen o.s.v.
Ni som fått skurna motorer och sprängda kedjehus, har ni fått ut det på garantin eller?
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Samtliga märken har haft sina barnsjukdomar, men det gäller inte bara skotrar, det gäller i princip alla fordon..titta bara på bilsidan
Att det gäller andra fordon med är ju inte direkt någon bra "ursäkt" ( tror inte du menade som ursäkt heller) utan tvärtom tragiskt. Skall det inte idag gå att komma fram med modeller, oavsett märke eller bransch, som faktiskt håller? Som faktiskt går utan problem? Som faktiskt klarar en hel säsong utan att behöva byta delar , fixa massa servicebulletins med mera?

Det jag vänder mig emot är inte polaris, ski-doo eller lynx, skotrar eller bilar utan det faktum att allt går så d-vla fort nu så de hinner inte få till prylarna innan de startar försäljning. Kunden blir försökskanin och får stå med stillastående maskiner, kostnader för transporter till och från verkstad, missade körtillfällen med mera..det är den tråkiga biten.


Ville bara förtydliga att jag inte var ute efter att klanka på just polaris :beer:
 

2008

Aktiv medlem
12 dec 2007
88
0
6
Harads
jo flaeskbulle, både motorn och kedjehuset har rasat för mig, och givetvis fått det på garantin.. även fått remmar på garantin(!!) tror jag köpt 3 remmar själv resten har jag fått.. det skall man ju knappast gnälla över, synd att det inte funkat bara.. men ny vinter nu, skotern på update, ventilerade sidokåpor och positiva förhoppningar! :) var för övrigt till kronogård idag.. en del skoterspår och nån dm snö.. såg även folk som hade lastat skotrarna med kälke och pimpelgrejer på husvagnsparkering.. snart får vi köra igen!!
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Själv hade jag en Arctic Cat för ett tag sen som jag körde med vett i huvet p.g.a. att jag hade så hög självrisk. Men tro inte på fan att chassit vek sig vid bakre boggiefästet och jag har ingen aning om när, var eller hur det hänt då jag inte märkt något och jag hade som sagt inte kört nå vidare hårt. Men det fick jag inte ut på någon garanti, men året efter så hade dom tydligen flyttat på boggiefästet och det borde ju finnas någon anledning?

Men tillbaka till tråden, jag och min far köpte varsin Assault ifjol och har kört strax över 100mil och jag fick byta rem efter 70mil och det är det största ingrepp jag fått gjort. Min far fick byta slides efter ca.25mil p.g.a. att han hade isrivarna monterade ist. för boggiehjulen. Ingen av oss har haft några större problem med bränsleförbrukningen, inte ens efter en hel dag i djupsnö. Men det verkar ju finnas några riktiga Måndagsex.
Men Polaris verkar ju ta hand om sina kunder, vilket jag ansåg att Arctic Cat inte gjort och det slutade med att man bytte märke och har tappat förtroendet för dom.
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Brorsans Assault står oxå skuren. En eller 2 hela veckor hade han den hemma förra vintern. Annars var de, köra fre-sön, sen ner på rep måndag.

Han lämna maskinen på service veckan före vi for till gränsen, gick 2 dagar sen sprängde han kedjehuset, bara å packa ihop och åka 50 mil hem igen för hans del. Sen nästa sväng uppåt Sjöfallet höll den bra, även ritsem några svängar till, men sista svängen för säsongen i ritem så skar den. 300 mil hann den gå förra säsongen.

skit skoter min brosas assault skar 3ggr förra året då bytte han till årets ja då knäckte han chassiet på den haha vilket skit .. ska vara en värsting men håller inte får nå är ju skratt retande ..
 

Osko

Medlem
24 maj 2006
36
0
1
Du diesel hur knäckte han chassiet då?
Edit: Din brossa måste ju dock vara nöjd eftersom han köper en ny likadan?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Illa, med knäckt chassie.. Men om ja gissar så håller nog polaris chassiet bättre än t.ex skidoo xp..

Brorsan har sin på rep nu igen, vi har ju kört 2 helger så :D

Variatorn har gett upp, ville inte frikoppla eller växla, sen så läcker de kedjehusolja och den går som en påse nötter.. haha..
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Du diesel hur knäckte han chassiet då?
Edit: Din brossa måste ju dock vara nöjd eftersom han köper en ny likadan?
han hoppa över en litet dike på ängen hemma alltså inge hopp från paris tornet.. men dem har ju borrat hålen i fotstegen så satans stora å just i bocken inge bra
kanske halv nöjd men han gav ju bara sju tusen i mellan för skoter till årets modell.. men nu ska den säljas är hos åf för rep
 

Osko

Medlem
24 maj 2006
36
0
1
Okej tycker dock att det lät mer som otur. Har kört min en dag på crossbana hoppat över en del vägar och sånt men mina fotsteg är då raka och fina. Men då väger jag iof bara 75kilo.