Bra skoterkläder?

Lurgo

Aktiv medlem
2 jan 2009
84
0
6
Leksand, Sweden, Sweden
Hej på er!

Vad rekomenderar ni för kläder för långa ledturer där det även kan bli lite "lek körning" ibland och vädret och temperaturen ändras. Tycker det är jätte svårt att köpa bra skoterkläder. Helst bra andningsförmåga också för jag svettas jätte lätt. Nån som har bra tips i olika prisklasser?
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Halvarssons eller Sinisalo! Rekomenderar Sinisalo Cyclone, riktigt snyggt ställ
 
4

426H

Ett gortexskal kombinerat med funktionsunderställ i ull eller syntet och en fleecetröja. Helt överlägset fodrade jackor som andas dåligt och gör att man blir svettig och sen fryser.
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Jag kör med Sinisalo, funkar finfint...

Varmt och skönt, även snygga! :rolleyes:
 

Lurgo

Aktiv medlem
2 jan 2009
84
0
6
Leksand, Sweden, Sweden
Sinisalo verkar alla tycka :) Är det bra membran i deras kläder? Så man blir så lite svettig som möjligt? Är deras storlekar "normala" om man säger så, tänkte beställa på nätet.
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Jag svetta aldrig i dom men i vanliga så blir det ganska blött:hmmmm2:
Storlekarna är de ingen fel på om du menar så att large blir för litet för dom som har medium?:hmmmm:
 

Lurgo

Aktiv medlem
2 jan 2009
84
0
6
Leksand, Sweden, Sweden
Okej! Var precis så jag menade! Tack för tipsen! Alltid skönt att höra vad vanligt folk som använt kläderna ett tag tycker. Har ni nå bra tips på skor och handskar med?
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Vad jag har hört så kan inte kläder andas om det är under 0 grader!

Tycker för övrigt att det är jättesvårt att välja kläder, ska man bara leka lite så blir det ju jättevarmt men om man kört på led så är det ju svinkallt!

Tycker det är svårast när det är kallt (-15) men när det är varmt som 0 grader är det lite lättare!
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Fick nyss ett snowpeople ställ, 3 delars, Varmt som gatan, skönt och framför allt snyggt=) ca 1800 kr, förmodligen billigaste på marknaden? (bortsett från julas)
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Ni som skriver att era skoterkläder är jättebra, har ni testat många olika så ni vet att just det ni har är bäst eller? Man kan ju inte rekommendera det man har på sig för tillfället om man inte jämför med nåt.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Ni som skriver att era skoterkläder är jättebra, har ni testat många olika så ni vet att just det ni har är bäst eller? Man kan ju inte rekommendera det man har på sig för tillfället om man inte jämför med nåt.
Det måsste man väl kunna göra?
Tycker man att kläderna man har är bra så måsste man väl få rekomendera dom.

Jag behöver inte testa några andra kläder, då jag tycker mina funkar så pass bra som dom gör.:rolleyes:
 
R

Robin

Det måsste man väl kunna göra?
Tycker man att kläderna man har är bra så måsste man väl få rekomendera dom.

Jag behöver inte testa några andra kläder, då jag tycker mina funkar så pass bra som dom gör.:rolleyes:
Nja det är ungefär som att säga att din Mach 1 är världens bästa skoter enligt dig för du har inte kört någon annan.. Rent hypotetiskt.

Jämför jag mitt nuvarande ToBe ställ med mitt dåvaranda ITAB så tar ToBe hem segern på alla tänkbara punkter.
Dock anser jag det också som en dålig bedömning eftersom de till jämförelse mot varandra ligger i helt olika prisklasser och att jag därmed säkerligen också skulle kunna hitta något bättre ställ för samma pengar än det jag har nu trots att jag känner mig nöjd med det jag har.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Nja det är ungefär som att säga att din Mach 1 är världens bästa skoter enligt dig för du har inte kört någon annan.. Rent hypotetiskt.

Jämför jag mitt nuvarande ToBe ställ med mitt dåvaranda ITAB så tar ToBe hem segern på alla tänkbara punkter.
Dock anser jag det också som en dålig bedömning eftersom de till jämförelse mot varandra ligger i helt olika prisklasser och att jag därmed säkerligen också skulle kunna hitta något bättre ställ för samma pengar än det jag har nu trots att jag känner mig nöjd med det jag har.
Jo, det är ju klart.
Men nu har väl ingen här ovanför sagt att deras kläder är bäst, bara vad dom tycker om dom.
Och tycker man att man har bra kläder så måsste man väl kunna rekomendera dom, tycker i alla fall jag...
 

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
ja kör med halvardsson kläder nu . . dom är varma och snygga åsså har ja haft fxr kläder å dom var också väldigt varma och bra å dom finns i många snygga färger:D