Dial-A-Jet

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Nån som vet hur det är med dial-a-jet system? Sittter det en justering på varje förgasare eller en för båda? Hittade bara en justering på skotern jag va och skaffa idag. Eller har jag bara leta dåligt eller ska det vara bara en?
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
aha va det jag misstänkte :p Då måste jag leta på den andra. Hitta ena bakom sekundären iaf.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Tänk nu på att va inte o mixtra med settings nu i onödan bara för att "prova på", laga ingenting som redan är helt så att säga :p
Vore juh synd o nypa motorn bara för du skulle testa "hur man gör".

sen här är ett utdrag över hur ku kollar stiften ang DJ "Vid kontroll av stiften är dom väldigt ljusa, hade vi inte haft Dial-A-Jet hade vi sagt att motorn
gått för snålt. Men poängen är, att de är oförbränt bränsle som färgar stiften. Dial-A-Jet ger
motorn förblandat bränsle, som ger betydligt effektivare förbränning. Därför är stiften mycket
ljusare än vad dom normalt skulle vara, även fast man har korrekt bestyckat. Även vid
inspektion av kolvtopparna med lampa, ser man att blandningen är idealisk".
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Tänk nu på att va inte o mixtra med settings nu i onödan bara för att "prova på", laga ingenting som redan är helt så att säga :p
Vore juh synd o nypa motorn bara för du skulle testa "hur man gör".

sen här är ett utdrag över hur ku kollar stiften ang DJ "Vid kontroll av stiften är dom väldigt ljusa, hade vi inte haft Dial-A-Jet hade vi sagt att motorn
gått för snålt. Men poängen är, att de är oförbränt bränsle som färgar stiften. Dial-A-Jet ger
motorn förblandat bränsle, som ger betydligt effektivare förbränning. Därför är stiften mycket
ljusare än vad dom normalt skulle vara, även fast man har korrekt bestyckat. Även vid
inspektion av kolvtopparna med lampa, ser man att blandningen är idealisk".
Aha bra att veta.. Men det verkar som den går snålt när man släpper gasen. Den spikar liksom ett tag innan den återgår till tomgång. Annars på fullgas går den bra.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
hmm ja går den bra på fullgas så SKA dj´n korrgera ävergången själv, du borde inte behöva ställa om, men om den spikar kan det juh vara bra o ställa upp den ett knäpp iaf för säkerhets skull
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
va hur menar du då? Det va juh + och - jag vred ett snäpp mot + va det fel? :p

Det hjälpte inte till spikningen iaf :(
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
va hur menar du då? Det va juh + och - jag vred ett snäpp mot + va det fel? :p

Det hjälpte inte till spikningen iaf :(
Okej, de måste vara nå äldre då. För jag köpte mina för två månader sen å de är 5 hål i olika storlekar.