hopp skoter för 40-50 000 kr

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
OKej nu är de så här att jag vill ha en fin hopp skoter för 40-50 000kr!
och skulle göra vilja att den går upp på res väldigt enkelt också och ska även gå bra i djup snön!

vet inte vad jag mer ska skriva ni får säga vad ni vill ha för info hur jag kör! men skriv gärna vad ni rekomenderar för skotrar! och hälst tar jag dom som vet nått om skotern än dom som bara har läst och inte kört den! menmen

harebra / byboo´n

B

Biosteel

SnoPro 440 från Arctic är att rekomendera. stabil som ett flygplan i luften. dock så behöver ju 440 motorn mer omsorg än andra :)

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
skulle jag skaffa en hoppskoter så skulle det bli en 440..tex som Biosteel skriver alt, pro.x440, iq 440..

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
jo har varit inne på dom också! MEN då är jag en som har läst lite om dom och de sägs att man måste nästan ha en liten kulle eller nån backe för att få upp den på res! kan inte nån rätta mig om jag har fel? så är just nu lite inne på en rev 440 -05 men vet knappt nånting om den bara

iq 440 -05: är det mkt barn fel på dessa?
SnoPro 440 -04: boggie på denna? har hört att den är bara en massa rackel bara!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Stopp nu ett tag.
Ska du köpa en skoter för att du ska resa med den eller hoppa? Resandet växer du ur efter ett par dagar.

Hade jag varit i den sitsen att jag kunnat köpa en hoppskoter nu för din budget så skulle jag avstått och sparat för att köpa en ny snopro 500 nästa år. Kan inte tänka mig att de kommer kosta mycket mer än 70k. Tänk dig, att plocka ut en ny maskin som ingen annan än dig har plågat.

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
SnoPro 440 från Arctic är att rekomendera. stabil som ett flygplan i luften. dock så behöver ju 440 motorn mer omsorg än andra :)

har börjat kolla ordentligt på en snopro 440 04, skulle vilja veta lite fördelar med den och ÄVEN NACKELAR!

och vill gärna höra några erfarenheter av den, alltså dom som har kört/äger!

behöver svar foooooort! då jag ska kanske kolla på en i helgen!!!!!! please help me! :D

B

Biosteel

har börjat kolla ordentligt på en snopro 440 04, skulle vilja veta lite fördelar med den och ÄVEN NACKELAR!

och vill gärna höra några erfarenheter av den, alltså dom som har kört/äger!

behöver svar foooooort! då jag ska kanske kolla på en i helgen!!!!!! please help me! :D
beskrev det mesta i pm tror jag men vi gör det allmänt nu då. :rock:

jag ägde själv en snopro 440 dock en 03 som va ricktigt racklig och jag upplever 04 som mycket mer stabil (såklart beroende på service intervaller skötsel omsorg osv) men kika efter sprickor i boggieskenorna chassit och i framvagnen under. skruva oxå av dynan och leta efter släpp av nitar om de finns så pruta pruta pruta detsamma gäller boggieskenor och allmänt skick. aja det va de jag kom på lite snabbt nu.i övrigt en skoter som man kan dänga hur hårt efter leden som hellst :beer:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Varför köpa en '04 när '05-'06-'07 kostar ungefär lika mycket! :hmmmm2:

'04an känns som en instegs modell till Sno-Pro'n. Ungefär som Rev med bäversvans.

Nej '05 lr nyare tycker jag du ska ha om de ska bli en sno-pro!

B

Biosteel

Varför köpa en '04 när '05-'06-'07 kostar ungefär lika mycket! :hmmmm2:

'04an känns som en instegs modell till Sno-Pro'n. Ungefär som Rev med bäversvans.

Nej '05 lr nyare tycker jag du ska ha om de ska bli en sno-pro!

hur kan den vara en instegsmodell om snopron kom flera år tidigare :bootyshake:

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
nackdelar: ingen hastighetsmätare eller varvräknare, stötdämparna känns stumma när man ligger under 50 km/h i guppen . händer inte så mycket efter 100.

fördelar: grym körställning, man sitter väldigt högt o bra, grymt klipp i motorn. inte lika kännslig på betyckningen som andra 440is. fjädringen funkar mycket bra när man piskar stygg led, boggien studsar aldrig tillbaka eller slår igenom ,sväljer allt.

6

600xrs

För 50k får du en IQrr med 600 spis, den tycker jag alla gånger piskar en sp400.

B

Biosteel

Du vet mycket väl vad jag menade, då vi snackar modellerna '04 --> '07!
jo men det är ju samma chassi på 02 och 03 så då måste man väll iaf räkna dom 2 som instegsmodeller och 04 och uppåt som välbeprövade modeller .. rätta mig om jag har fel ?:hmmmm:

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
För 50k får du en IQrr med 600 spis, den tycker jag alla gånger piskar en sp400.
har hittat mig en sno pro 440 -04 för ett förbannat bra pris! de är väll därför jag är sugen på den! och om jag får den för en billig peng så kan jag göra mycket andra skaker med den!

och nu äre så att jag är intresserad utav en 04 inte en 05 eller nånting annat så,

vill veta lite om boggie och motorn lite mer bokstavlligt! :D

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
jo men det är ju samma chassi på 02 och 03 så då måste man väll iaf räkna dom 2 som instegsmodeller och 04 och uppåt som välbeprövade modeller .. rätta mig om jag har fel ?:hmmmm:
Öh. nog för jag är en BLÅ person men '02 och '03 är inte på fläcken lik '04orna och frammåt... :hmmmm2: Layback motorn och boggien (fram till '04a) är väl enda som de har gemensamt!
Borde väl endå du Gröning veta?

Har ägt en '02 med '05ans motor och boggie. Grymt rolig skoter som jag aldrig han testa (sålde den).

'05an fick en hel del uppdateringar.
Boggie fick ny design + förstärkningar
Fox float X i framvagn
Cermic coatad pipa
TEAM sekundär
Modernare utseende
+ en del chassie förstärkningar.

Med andra ord en helt klart bättre maskin.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
har hittat mig en sno pro 440 -04 för ett förbannat bra pris! de är väll därför jag är sugen på den! och om jag får den för en billig peng så kan jag göra mycket andra skaker med den!

och nu äre så att jag är intresserad utav en 04 inte en 05 eller nånting annat så,

vill veta lite om boggie och motorn lite mer bokstavlligt! :D

Men om du INTE är intresserad utav något annat köp den då.. Vad äre o diskutera över:hmmmm2::hmmmm2: