Få Edge att resa

ThomasT

Medlem
28 okt 2009
8
0
1
37
sidensjö
de handla om teknik som att dra på bakhjule me en cross eller en hoj.. ha själv en edge x 800 03 me slp pipa å den reser hur bra som helst å hur llångt som helst ba man vet hur maan gör

saipom

Medlem
3 jan 2010
28
0
1
Smedjebacken
Tja.. har en edge 700 -02 med 38 matta helt orginal som jag drevade om från orginal 25/40 till 23/ 41 ...
Blev en helt annan skoter... mycket trevligare... men den reser sig inte mycket... får man bra fäste någon gång så lyfter den 3 dm kanske.. :mmph: stefan

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Instämmer också och skulle vilja se vart dessa klackar sitter? Har en SKS 2003 och kanske är annt på dessa eller så är jag blind:(

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
tonyjgetb och mattstar. då era skotrar precis som min switchback har en RMK boggie så finns det inga klackar original, alltså en okopplad boggie.

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
tonyjgetb och mattstar. då era skotrar precis som min switchback har en RMK boggie så finns det inga klackar original, alltså en okopplad boggie.
Tack för den infon Strasse, det förklara saken då;) Men hur skiljer sig dopplade mot okopplade och för och nackdel då för den nyinvigdes vetande;)

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Jag har en XC 600 SP -00 så jag borde väl ha klackarna eller?
Är det dom som sitter mot den bakre svingen, som går att vrida i olika lägen? (bägge mina verkar btw vara spräckta på en sida?)

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Min pro x2 reste precis som jag ville efter att jag hade bytt till en 44mm matta och satte på vkit samt nerdrevning.
Gjorde inte ett skit i boggien. Fast det var även lite halv svårt att hålla skidorna i marken efter led också när man fick fäste.

Som jag har det nu är det optimalt, går som en ferarri efter leden och ute i snön går den på rullen tills ja inte vill att den ska resa nå mer, dock är det en IQ jag har nu. Men ni förstår säkert va ja menar.

Så tipset är att slänga på en 44as matta om ni inte ha det, samt dreva ner om det behövs (2kugg typ)

PontuzRider97

Medlem
1 apr 2011
16
0
1
föglö
jag har en en polaris xc 600 sp-05:a som är ganska resvillig... men jag har klackarna kvar:p vad blir det för skillnad om man tar bort dom???