vad kan det vara för fel när den tar 5-6liter per mil?:bawling:
annars går skoter helt utmärkt :rock:
annars går skoter helt utmärkt :rock:
stiftena ser bra ut. den har inga pipor. Mattan är riktigt spänd från förra ägaren men kan det verkligen vara det? det sitter nu en 307 / 38mm matta på den nu. men han sa att han köpt andra förgasar nålar kan det vara det? för jag har haft en likadan men då tog den ca 2liter.Hur ser stiftena ut? har den pipor? de kan vara så att du har mattan hårt spännt och därför tar den mkt bensin. min sxr 700 tog ganska mkt bensin innan jag stoppade dit en annan matta.
Det finns bränsleskruvar under förgasarna, inte helt lätt att justera du måste bort med förgasarna så det är lite pill. Dessa skall vara utskruvade 1 1/2 std. Nålen skall sitta på 3e hacket std. Men sedan beror det på hur förgasarna är bestyckade men dessa inställningarna är efter std bestyckning.det ska finnas en luftskruv till förgasarn vart finns den tänkte om det är den?!
Dagens BS..Den borde ligga på mellan 1.7-2.2 ifall den är i bra skick.
Även med pipor borde den ligga där ikring.
Samma här nästan. 2,1 absolut som lägst på led.Nog kom jag upp på en 3½ liter med Vipern när jag var och lekte.
Fattar inte hur alla får sina skotrar att dra så jäkla lite.
stiftena ser bra ut. den har inga pipor. Mattan är riktigt spänd från förra ägaren men kan det verkligen vara det? det sitter nu en 307 / 38mm matta på den nu. men han sa att han köpt andra förgasar nålar kan det vara det? för jag har haft en likadan men då tog den ca 2liter.
När jag köpte min xtc 700 sa killen jag handlade av att han körde den på ca 1,6 milen, så billigt har jag aldrig fått den att gå. Dock är dom ju kända för att vara ganska snälla på soppan, men det är ju inga underverk...Samma här nästan. 2,1 absolut som lägst på led.